Lyckad lördag

Today was a good day. :)
Jag lyckades (efter tre timmars slit) bli färdig med min tyskaredovisning. Stödpunkterna är nedskrivna, bilder och musik är nerbrända till skivor, nu är det bara att ställa sig i miniaulan på tisdag och hålla den jäkla redovisningen, och sedan... FRIHET! :D

När jag hade pluggat klart, duschat, ätit och borstat mina tänder så kom Erik och Linnéa och plockade upp mig för vidare färd till Vadstena och Gustavio Cetriolo. Där var det så mysigt så... tryfflar (av Gustav himself), knäck (av Anna) och pepparkakor (av Lina) smakade smaskens, grammofonskivan med julmusik klingade vackert och vännernas glada skratt framkallade lyckliga känslor i min kropp. :D
"Gammeljul" var också det supermys. Där kunde man hitta allt möjligt; en medeltida brödförsäljare som gjorde reklam för sin egna skiva, ömsade ormskinnshalsdukar och även halsdukar från svansen på enorma får från typ Tibet... ja, det var nice.

Efter lite kortspel hemma hos Gurran var det dags att bege sig hemåt för att peppa inför kvällens spelning på Orienteringskubbens fest. Där var det fullt ös när jag anlände. Vi befann oss i något slags avlastinigsrum, där man kunde placera sina barn. Så, på TV:n pågick Fear Factor, små barn sprang runt runt och var allmänt högljudda.. Och de  var typ 3 st kanske. Fatta 20.... :S

Men, spelningen gick bra, och nu sitter man här i pyjamas och lyssnar på soft jazz och försöker slappna av lite efter denna ansträngande, men ytterst roliga dag.


Förövrigt vill jag bara säga att jag har lite ont i ryggen, att jag ska jobba imorgon och att allt är rätt bra trots det.


Kramhej på er


Kommentarer
Postat av: Cetriolo

Hm, vad var det för sida man skulle få in på för att höra brödförsäljaren? Nåt med danieli?

2007-11-25 @ 15:07:48
Postat av: Ronja svarar på Cetriolos kommentar

hmm.. jag vet inte... men, nåt sånt var det..

2007-11-25 @ 16:05:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0