oj oj oj, en onsdag

Idag är det onsdag. Denna onsdag inleddes med ett mycket kort besök på Lernia för att undersöka möjligheterna att få sätta upp en affisch om MMR:s "Fem i tolv-manifestation".  Tyvärr fick man inte affischera, så, det var bara att se glad ut, och cykla iväg till skolan.
Först var det svenska, renässans, "Sofies värld", da Vinci, Shakespeare, Gutenberg, Kopernicus.. :)
Sedan lång håltimma, vilket innebär plugg, plugg, plugg... tyska starka verb, jippie! Inte..
Under lunchen försökte Gustav övertyga oss om det goda i att erbjuda ätpinnar till dem som vill i matsalen. Det skulle, enligt honom, vara en god anti-rasistisk tanke med tanke på att kineser alltid äter med pinnar... kan inte påstå att jag kan följa resonemanget precis, men antar att Gustav har logiken klar för sig. :)
På eftermiddagen var det dags för det fruktade provet om tyska starka verb. Hmm, kan inte påstå att det gick överdrivet bra, men jag tror jag klarade mig i alla fall.
Sedan hål igen, som fylldes med kortspel med Ida-Ida och Gurkan. :)
Två timmar latin fick avsluta skoldagen. Mycket roligare än vanligt, mycket tack vare Olle och Gustav, som var mer galna än vanligt. trots att de "retade" mig så gjorde det inget. Men, hade jag inte vetat att de inte menade det, så hade de inte sluppit undan så lätt som de gjorde. En "Förlåt-lapp" ("hej. du är inte så dum som vi först trodde"), en Olle-kram och att Gustav ledde min cykel in till stan, fick räcka idag. Men, vem vet vad "straffet" blir nästa gång.. :)

Ellan och jag stack till stan efter skolan. Medan hon hade piano-lektion passade jag på att låna bibliotekets enda bok om valloner och järnhantering. Nu ska man bara komma igenom tegelstenen...
Sen stack vi hem till Ellan-Pellan och kollade på Woodstock-DVD. Mys!! Jag hade också velat leva då!!! Och gå på hippiefestival!
Isak ville att jag skulle gå med i hans klubb/religion/sekt: "Rosa Tummen", men.. jag dissade den.
Jaaa, sen hem, plugga, äta o plugga lite till..

Förövrigt vill jag bara säga att "Det Dramatiskt Deprimerande Diktverket" nog komemr bli en succé, att hippiekläder är fint och att julbelysningen har kommit upp i stan.

Spokojnoj noche


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0