Superslapp söndag

Söndagen var slapp... superslapp... superdupermegaslapp..
På morgonen vaknade jag av att det ringde på dörren typ.. 1000 gånger. Rusade ner för trappan och såg mormor och morfar som glatt meddelade att de skulle åka och hälsa på gammelmormor Ester.. En aning förvirrad och med halva mitt jag fortfarande kvar i drömmarnas värld återvände jag till min sköna, varma bädd.. bara för att tio minuter senare återigen väckas på ett ytterst brutalt vis. Denna gång av telefonen. Det var föräldrarna som meddelade att de var på hemväg. Då blev det fart i huset. Frukost åts, bord dukades av, Sängar bäddades, madrasser åkte upp på vinden, sängkläder veks ihop, pyjamasar byttes ut mot kläder.

Så, när de vuxna klev in genom dörren var huset renat från eventuella spöken, och ett stort lugn vilade över oss alla.

Efter en middag bestående av potatismos och falukorv, var det dags att bege sig hem från Småland. Adios!


Senare på kvällen åkte Kajsa och jag ner till torget och träffade MMR och våra polare. Vandrade genom ett mörkt och kallt Motala hem till Petter, där vi såg en underlig, men mycket bra film, vars titel jag glömt. Vid 22-tiden var det dags att fara hem och få lite sömn. Tror att jag somnade som en stock... och drömde att Gustav var död.. Det var sorgligt, tycker jag.

Förövrigt vill jag bara säga att "Fluorchlorkohlenwasserstoff" är ett roligt ord (som faktiskt existerar), att jag längtar efter jul och att sjungande blommor är skoj. 

Vi hörs


Kommentarer
Postat av: Cetriolo

Det tycker jag banne mig också var tråkigt

2007-11-20 @ 17:06:28
Postat av: Kajsa

filmen hette "stranger than fiction" =P hihi

2007-11-29 @ 20:16:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0