Te på en tisdag

Denna dag har nog mest kännetecknats av Ellan och hennes knarkar-te. :D I en fin mugg, med blått sugrör och till det underbara ljudet av bubbel.
Men, låt oss börja från början. Klockan 9.45 kanade jag in på skolan. Kallt, kallt!
Så började plugget. Psykologi, tyska, engelska..
På engelskan fick vi bevittna ett fascinerande skådespel av Mr. Marcus. Hasse, den hemlöse, skulle kallas in i klassrummet, men han var en aning blyg.. :D
På lunchen var Ellan frånvarande, men det märkte inte vi andra. Hon besökte en annan tidsrymd under fem år, men för oss andra verkade det bara vara ungefär... två sekunder. Men, enligt Ellan, så var hon borta i en annan tidsrymd, där det både var väldigt färggrannt, och väldigt tomt.. Sedan dök hon tillbaka till oss genom ett av de svarta hål som hon hade att välja på. Ungefär så förstod jag det i alla fall. Ellan får väl rätta mig om det är fel.
Efter att tryckt i mig en halv glass hel (haha, hur puckat låter det på en skala??) så förflyttade vi oss tillbaka till 1500-talet.  Oroliga tider i Sverige, Gustav Vasa är kung, han plundrar kyrkor, pressar bönderna på skatter och gillar ollonsvin! :D Den småländska bonden Dacke firade jul på VAdstena slott, men inte i Motala.. Undrar vad han var för sorts person egentligen... ??
och nej, Gustav lille, den enda förortsungen här är du! :D Men, vi tycker om dig i alla fall. :D

Såå.. sen blev det jobb ett tag, man måste ju tjäna lite pengar, så ni kan få fina julklappar i år! :D..
 O nu är det nog dags att sova snart..

Förövrigt vill jag bara säga att jag gillar Ronja Rövardotter, att det är skoj med studsande kycklingar och att jag gillar "Spelkortsmysteriet"

natti


Kommentarer
Postat av: Arvid

Jag lägger märket till hur du mycket nogrant undviker varje detalj om du du och din indsinta kollega kallsint MÖRDADE ett flertal små okyldiga kycklingar, just när jag började komma upp i räddartagen... Bra försök, frau Östensons, bra försök...

2007-11-13 @ 22:38:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0