Vad är det för dag? och val..

Jag måste besluta min framtid innan onsdag nästa vecka. Hur tusan ska det gå till? Eller ja, egentligen är det bara de valbara kurserna som ska bestämmas, men det känns faktiskt som hela framtiden. Ska man välja matte C, trots att det verkar såååå trist, bara för att man kanske behöver den senare? Eller ska man satsa på Samhäll B, eller kanske männsikan socialt och kulturellt? Och nu snackar vi bara 100-poängare. 50-poängare ska man ju ha en också. Internationella relationer? Och psykologi B som individuellt val sen, eller? Och kanske läsa filosofi B utanför schemat? Aaargh, varför kan man inte få ett par extra år på gymnasiet så man hinner läsa allt man vill?
Oc sedan vill jag sticka utomlands.. Au pair!! Och lära mig tyska. det är min plan. Men, jag har även börjat kolla lite på universitet och högskolor runt om i Europa... men vet aldrig vad som händer. och U-lands-linjen i Linköping lockar fortafarande. Åhh, jag vill så mycket, och jag hatar att välja!!

I natt drömde jag att jag var elektrisk. Det kom blixtar ur fingertopparna, håret stod rakt upp och alla som kom nära fick stötar. Men sen träffade jag en uteliggare, och han sa till mig på tyska at tjag skulle smörja in mig med salt. Och så fort jag fick saltet i händerna så blev jag som vanligt igen. Undrar vad den drömmen ska betyda...

Förövrigt vill jag bara säga att det vore coolt att vara indian, att det är skit att snön försvunnit och att jag hatar att åka buss.

Ciao!

Kommentarer
Postat av: Linnéa

hej gumman. Jo alltså, människan socialt och kulturellt är jättekul... man ser liksom sig själv i ifrån andra perspektiv sen :)så länge du får en normal lärare vill säga ;)men ni samhällare brukar ju ha tur med det :D hade jag varit tvungen att välja så hade jag valt psykologi :D

2007-11-29 @ 19:40:00
Postat av: Sandra

Gaaah, bilda en anti-Matte C pakt med mig!! ^^

2007-11-29 @ 20:05:44
Postat av: Jenny Ellinor

Har snön försvunnit??

Kärlekshälsningar från mej.

2007-11-29 @ 20:48:35
Postat av: till Jenny Ellinor

ehh jao.. det vet du väl!

2007-11-29 @ 21:35:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0