Äntligen!!!

Äntligen är hettan borta!!! Har varit kvävande hela dagen, men för ett par timmar sedan kom världens åskväder; det blåste, söpregnade och haglade till och med! Höll nog på en halvtimme, och nu är det skönt svalt och lätt att andas. Hoppas det kan fortsätta vara såhär lagom!

Idag hade jag inget att göra på förmiddagen, så jag tog mig en tur till Basel (ovanligt ^^). Gick ut genom en annan utgång på tågstationen än jag brukar, och hittade en riktigt mysigt kvarter, med stora, fina gamla hus. Satte mig på ett café där (hemläxan), drack oboy och gjorde lite läxa. Tittade på folk som gick förbi. Mysigt!  Tog mig sedan en promenad genom staden, åt min medhavda lunchmacka här:


Münsterplatz

med utsikt över det här:



Sedan blev det en sväng i affärer (köpte dock ingenting) innan jag tog tåget hem igen.

Väl hemma hämtade jag bara Annas fiol. Sedan satte jag mig på bussen till grannbyn Frick, där Anna var i simhallen med sin kompis och hans mamma. Hämtade upp henne där, och vi gick till musikskolan. Detta var vid tidpunkten för ovädret, vi hade tur som precis hann in i skolan innan det började. När lektionen var slut hade det också slutat regna! Flyt! :)
Tog tåget hem, och nu har vi ätit, varit en sväng på Eikens lilla bibliotek och ritat lite. Känner mig ganska trött, men några timmar till ska jag väl hålla mig vaken. ^^

Vad pysslar ni med allihopa?? Allt väl?
Kramar

Kommentarer
Postat av: Christine

Skönt att ni har det lite svalare. Vi mår bara bra.Jag har precis kommit hem från höstens första körrep Det var kul att komma igång och just nu repar vi Mozart som vi ska göra den 4 oktober.

Puss och natti från mutti.

2009-08-25 @ 21:17:04
Postat av: Bosse

Det verkar var ett slitsamt jobb du har :-)

Jag har ganska mycket på jobbet just nu, kräftfiske, kunddagar, prospectjakt, idrottsförbundet m.m. Inte så jobbigt var för sig men mycket att hålla i huvudet. På fredag ska vi ju fiska själva med Påskallavikarna och mf & mm.

Nu tänkte jag packa ihop för idag och åka hemåt, ska städa idag, jiiipee!!!



Papi

2009-08-26 @ 15:49:37
Postat av: Elaine & Bengt-Olof

Hej igen... Har Du fått mina mejl ?... är Din adess fortfarande [email protected] ... vi är hemma i Ohamn...redan nu... så att vi kan ta det lugnt imorgon... vi hämtar Tim kl 14.oo fredag i Jönköping för vidare färd till Motala... I kväll har Du väl tyskaskola i Basel? Kramar Mm & Mf

2009-08-26 @ 17:59:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0