Bilder

Idag är jag trött, orkar inte skriva så mycket så ni får lite bilder i stället.


Förmiddagens tidsfördriv: Läsa gratistidningar som jag tagit på tågstationen och stryka under ord jag inte fattar, för att sedan slå upp dem


Det är extremt varmt, så fönstret står öppet om dagarna. Jag gillar mina gardiner :)


Utsikten från mitt fönster över grannens trädgård


Så här få böcker var det länge sedan jag hade..


.

... men de viktigaste är såklart med! :) (klicka på bilderna så blir de större)


Idag har jag också officiellt flyttat till Eiken. Vi var hos myndigheterna och skrev på papper och sånt. När man gör det får man en massa välkomstpresenter.
Ett häfte med bra-att-ha-telefonnummer och rabattkuponger i mataffären, två dagskort på tåget (sparar jag tills Kajsa kommer ^^), tågtidtabeller.....


...en ryggsäck, en penna och en ask tabletter, som skyddar mot radioaktivitet. Vi bor tydligen nära ett kärnkraftverk, och in case of emergency kan myndigheterna säga till alla invånare att äta sina tabletter. Kanske kan vara bra att ha, vad vet jag? ^^


Avslutar med en suddig bild från infohäftet. Jag visste att Schweiz var choklad- och ostland, men rüebli? (Morötter). Tyckte i alla fall att det var kul, eftersom jag faktiskt lärde mig ordet rüebli redan innan jag kom hit :) (det är alltså schweizertyska)

Nu önskar jag er alla godnatt, så hörd vi imorgon
Kram

Kommentarer
Postat av: Christine

puss!!!!

mamma

2009-08-13 @ 07:40:07
Postat av: Ida

Det ser jättemysigt ut allting :)

2009-08-13 @ 10:38:25
Postat av: Kajsa

Åh, vad vi ska åka tåg när jag kommer! Hihi. Nu är jag ledig från två små hus, det är skööönt. Jag bara hasar runt och gör det jag är bäst på, ingen nytta alltså, hehe! Usch nu åskar det här hörde jag, men men, det är ju lite mysigt också. Särskilt när du är här och vi åker moppe i ösregn ;) det var mysiga dagar! Älskar dig syster och ha det super! (tyskt super, kanske zuper...? hehe jag vet inte!)

Vielen dank, es hat spass gemacht!

PUSS

2009-08-13 @ 13:12:03
Postat av: izabelle

det känns som om dom där tabletterna gör mer skada än nytta. jag tyckte det lät lite läskigt.. hoppas du slipper äta dom! :)

2009-08-13 @ 19:40:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0