heiss, heisser, Donnerstag!!

Idag är det varmare än någonsin, och det betyder inte lite varmt. Igår när jag åkte till Basel vid halv åttatiden så visade en termometer på ett hus 39 grader! ^^ Och idag; varmare alltså. Trots det tänkte jag åka till Basel idag med, handla lite och göra min läxa; nämligen att gå på ett café och sedan skriva något om det.
Detta är alltså dagens plan. Imorgonkväll ska jag som jag nog redan sagt till Basel med Tobias och två vänner till honom, och på lördag blir det Zürich med Samuel. Ser framemot helgen!

Men nu ska jag berätta om min skumma kväll! Som vanligt gick jag till tågstationen efter tyskalektionen för att ta tåget kl 21.50 som jag alltid gör. Då är jag hemma ca. 22.30. Men väl på stationen hör jag någon ropa mitt namn (tror först att jag inbillar mig, för jag känner ju ingen, vem skulle då ropa på mig??) Dock visar det sig att jag hört rätt; det var en kille från kursen. Han kommer från Palestina, och jag kan inte stava hans namn, men typ.. Sehoul.. kanske! ^^
I alla fall frågar han om vi ska ta nåt att dricka, för det är 20 minuter kvar till mitt tåg går. Visst, tänker jag och tror att han menar inne på tågstationen medan vi väntar. Men nejdå, vi går till en restaurang i närheten. Barnslig som jag är beställer jag äppeljuice! Haha, tror att han tänkte sig nåt annat, men men ^^
Så satt vi där och drack juice och försökte kommunicera på vår bristfälliga tyska. Vid ett tillfälle pratar vi om mat, och jag nämner som hastigast att jag älskar bretzels.


bretzel

Som sagt var så sitter vi där och pratar. Han är väl helt okej, men lite besserwissertypen.. Njaaa..
I alla fall så missar jag mitt tåg och tar nästa, som går 22.20. När jag sitter på tåget som står kvar på stationen så öppnas plötsligt dörren, och in kommer han med en påse med en bretzel i!!! Som han köpt till mig. Hahaha!!!
Det var alltså kvällens första gåva.

Tåget åker iväg, men efter bara två stationer så får  vi veta att vi måste gå av och åka resten med buss på grund av ombyggnad av spåren. Så då knökar vi in oss i en buss; det var extremt fullt och varmt!!! Jag har ingen aning om vart vi åker egentligen, men vid varje station ropar chauffören ut namnet på byn, så jag tänker att; när han ropar Eiken går jag av. Det går en stund, och helt plötsligt ropar han ett ortsnamn jag inte känner igen. Frågar en tjej brevid mig som berättar att vi redan åkt förbi Eiken, men att han inte ropade då!! Grrrrruff!!
På så sätt hamnar jag i Frick, som är ändstation. Vid det här laget är kl 23.45.. Frick ligger i och för sig nära Eiken, men mitt i natten vill man inte gå! Så jag går av och frågar en man med reflexväst som det står "Info" på. Han borde ju veta! Och det gör han också, kl 00.04 går en buss mot Eiken. Så jag väntar, och under tiden pratar jag lite med infokillen och busschauffören. De säger båda att min tyska är bra och att de tycker det är modigt att åka hit ett helt år. Innan jag går på bussen får jag en present av infokillen (kvällens andra). Det är ett presentkort på 5 Franken (typ 35 spänn) på mat och dryck på vilken tågstation som helst. Merci!

På bussen är jag ensam, så busschauffören är snäll och släpper av mig precis utanför mitt hus istället för på hållplatsen. Detta är dock efter att han svängt åt fel håll inne i Frick och varit tvungen att vända mitt på vägen (inte så lätt för en stor buss^^).
Vid tjugo över tolv kom jag hem och stupade i säng...
Händelserik afton minsann!!

Nu blir det frukost, och sen får vi se när jag drar. Vi hörs i alla fall!
Kram

Kommentarer
Postat av: Sandra

HAHAHAHAHAHA vad är det med killar och o-romantiska matgåvor egentligen?!?! ^^

2009-08-20 @ 10:35:00
Postat av: Bosse

Jaa du!

Så kan det gå! Kul att prata lite med infödingarna antar jag. Tog mig tid att läsa din blogg annars är det mycket på jobbet just nu, som vanligt i augusti. I morgon ska jag åka till Mora för att sedan springa 14,5 km mellan Smågan och Mångsbodarna i Vasaloppsspåret på lördag morgon. Sedan far jag vidare till Bosön på Lidingö där vi har Sommar-VM (Vattenfallsmästerskap) för att ta hand om våra tyska och polska gäster. Kommer hem söndag kväll. Så jag får väl kommentera på måndag nästa gång!



Papi.

2009-08-20 @ 13:56:49
Postat av: Christine Ekström

Hej pussgurka!!!

OJJJJ,låter spännande!!! Var rädd om dig! JA, jag vet....typisk mammakommentar.

LOVE

Mutti

2009-08-20 @ 15:34:43
Postat av: Kajsa

hahahahahahahahahaha! puss!

2009-08-20 @ 15:38:17
Postat av: jessica

Vad kul du verkar ha hela tiden :)

2009-08-20 @ 21:25:57
Postat av: Anonym

Fan vad mycket som händer hos dej då! (kolla jag kan skriva å på Isabels dator :D) Du inspirerar mej att börja skriva blogg!

Här är allt bra, är i Mondsee, var ute igår på bar med Isabel men var rätt trött :)

Kramar ha det bra!

2009-08-21 @ 13:30:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0