I natt jag drömde...

...på tyska!! Sjukt huh?! Redan! Jag trodde det skulle dröja låååång tid innan jag började med sånt, men tydligen inte ^^

Såå, nu är jag i alla fall tillbaka! Sorry att ni fått vänta, har helt enkelt inte hunnit/orkat blogga...

Vi kan ju börja med gårdagen, då vi hade åttaårskalas för Anna. Elva barn kom hit, och det blev mat, presentöppning, vattenkrig, tårta mm mm. Mycket att göra med andra ord. Och att det var 30 grader vamt gjorde ju sitt till ockspå.  Men skoj var det!

Pics:

Färdigfixat för fest (I taket odlar vi vindruvor förresten)


Anna och en kompis tittar in till kaninerna och hönorna


Michael dekorerade tårtan med smarties och Gummibären (vad heter det på svenska egentligen? Gummibjörnar?? Gelébjörnar, kanske?? Aja, godisbjörnar i alla fall ^^)


Kalas


Knappast Schweiz högsta berg, men kanske det godaste? (Egenodlade majskolvar som vi plockade i trädgården tidigare på dagen. Mumsiga!!)

Idag gick vi upp tidigt och åkte iväg för att hämta upp förrförra au pairen, Iva från Tjeckien. Hon bor och jobbar här i närheten och just nu var hennes föräldrar här och hälsade på. Så vi åtta packade in oss i bilen och åkte mot Alperna. Vi stannade lite här och där; utsikten var fantastisk, så självklart ville jag ta bilder. Plockar glad i hågen fram min kamera och trycker på startknappen. En ruta dyker upp; "Slut på batteri".. ARGHHH!!! Hur ¨många fula ord jag än tänkte så gick den inte igång!! Inga bilder på hela dagen alltså! Teuffel! ^^
I alla fall; vi åkte till en restaurang högt högt uppe på ett berg för att käka lunch. Röst med skinka blev det, mumma!! Nästa stopp blev vid en glaciär, som man faktiskt kunde gå in i. De har grävt ut en grotta inne i isen. Maffigt värre, men engligt Christian ser man tydligt från år till år hur mycket glaciären minskar. Snart kanske den är helt borta, thanks to global warming... Inte kul!
Hemresan blev en smula jobbig, det var över 30 grader varmt idag igen, och vi var åtta personer i bilen (minbuss iofs, men i alla fall), så det var sjukt varmt! Gissa om  jag var glad över att komma hem och byta kläder! Kvällen tillbringade vi här med Iva och föräldrar, käkade mat och hade det trevligt. När Christian och Olga skjutsade hem dem åt jag tårta med barnen, de badade, satte på sig pyjamas och Anna läste saga för oss. När föräldrarna kom hem gick vi alla och lade oss, och här är jag nu.

Imorgon är det skola igen, både för mig och barnen. När de är borta tänkte jag jogga; är hög tid att börja igen! Sen ser jag som vanligt framemot min egen lektion på kvällen!

vad har ni gjort i helgen? Har ni det bra därhemma?

Nattkramr till er!

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Heej, vad spännande allt låter! Jag sov lääänge idag för att ta vara på den sista sovmorgonen liksom :) Sen cyklade jag till banken och fixade lite med körkortspengarna. Igår övningskörde jag till farmor och sen hem från maxi, det var skitkul! Men pappa fick köra ner till farmor, för den där infarten är nog inte redo för mig än tror jag inte, hehe! Senare ikväll ska jag till körkortsteorin, så roligare kunde man ju ha det, men jag ser fram emot att skaffa körkort nu, så att JAG kan skjutsa DIG sen när du kommer hem ;)



älskar dig och ha det bra nu! PUSS

2009-08-17 @ 15:14:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0