Igår

Igår var jag som sagt på tyskakurs. Men det blev ett litet äventyr!

Jag åker buss från Eiken till ett ställe som heter Stein-Säckingen, där jag byter till tåget mot Basel. Igår hamnade bussen bakom några cyklister på vägen, och istället för att åka om dem så körde han extremt långsamt. Detta medförde att när bussen stannade utanför tågstationen såg vi tåget mot Basel försvinna bort. Mina medresenärer och jag fick alltså vänta en halvtimme på nästa tåg, vilket i och för sig inte var alltför roligt, men det hade inte varit något problem, om inte det tåget visat sig vara tio minuter försenat. Tio minuter kanske inte låter så mycket, men det var det som gjorde att jag kom försent till tyskan. Svettig och anfådd efter att ha sprungit uppför typ en miljon trappor kom jag inrusande i klassrummet.

Det har börjat en ny kille/man också, från Palestina. Även han är minst 10 år äldre än jag. Men det gör egentligen inget att jag är yngst, för folket är så trevliga. Tjejen från Geneve, Frédérique, och jag jobbade ihop igår, och det var riktigt roligt, trots att uppgiften gjorde mig helt utmattad!
De i gruppen som har franska som modersmål har dessutom såååå himla mysig brytning! Me like! :)

Nu ska jag gå ner och fixa lite lunch till Anna som snart kommer hem från skolan. Mellan tolv och halv två har de lunchrast, och de flesta går då hem och äter. Idag blir det bokstavssoppa; blanda pulvret med kokande vatten och koka i 5 minuter. Det borde jag väl klara!

Ha det
Kram

Kommentarer
Postat av: Bosse

Hej Ronnie!

Har inte kommenterat tidigare men har läst alla inlägg. Kul att allt går så bra, ja förutom resandet ibland då! Längtar till Påsken 2010!

Papi!

2009-08-13 @ 15:41:07
Postat av: Ronja

Hej Papi!

Innan påsken 2010 så kommer julen 2009. Och då kommer jag hem med väskan full av choklad :)

Och när påsken sedan kommer så har jag förhoppningsvis lärt mig att hitta ordentligt, och då ska jag visa er allt! :)

Kram

2009-08-13 @ 23:51:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0