Schweiziska soldater utanför min dörr

Jag sitter i min säng i pyjamas och tittar på Desperate Housewivies. För fem minuter sedan blev jag dock avbruten av att det ringde på dörren. En aning undrande gick jag ner och öppnade. Utanför stod tre uniformerade soldater, och bakom dem två stora stridsvagnar och säkert tio soldater till. Min första tanke var; "Oh, no, hur ska jag förklara att jag faktiskt är lagligt i landet?" Min andra tanke; "Oh, no, och jag som har min fula pyjamas på mig!" Min tredje tanke; "Hmm, jag undrar vad de vill". Under tiden jag tänkte hade soldaterna såklart förklarat vad de ville.. på schweizertyska of course. Tror ni jag fattade nåt? Såklart inte, så på stammande högtyska förklarade jag att jag tyvärr tyvärr inte fattat ett ord. De berättade då att de höll på med en övning; en av deras stridsvagnar hade "gått sönder" och behövde repareras, var det OK om de parkerade den utanför vårt hus någon timme eller så? Ehh, ja, visst, varsågoda, sa jag. Så nu har vi en stridsvagn på besök ^^
Gömde mig bakom gardinerna och tog några mobilbilder genom fönstret, håll till godo:






Kommentarer
Postat av: Christine

Hej igen!!

Spännande...var et några snyggingar? I kväll blir det kräftfiske med släkten.Tyvärr är det risk för regn och Elin är halvkrasslig. Förkyld. Alla andra mår bra!!

Mutti

2009-08-28 @ 10:10:28
Postat av: Bosse

Hejsan!

Du skulle ju bjudit dem på kaffe, det gör man ju när man får oväntat besök! Desperate Houswivies verkar var programmet hela dagen!! Skulle varit kul att se en bild på dig i mitten av den där hängbron!

Ska snart smita hem lite tidigare, är lite trött och känner för att springa en sväng före fisket. har inte sprungit något sedan Vasaloppet i lördags. Får se om det funkar som jag tänkt!

Ha det så gott!



Papi

2009-08-28 @ 12:32:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0