Stockholm!

Nu ska jag berätta lite mer om Stockholmsresan.

Jag kom alltså fram till Centralen och där väntade jag typ en och en halv timme på Samuel och Dave. Tiden gick rätt fort i alla fall, jag tjuvlyssnade lite på en tant som pratade med en ung mamma med barnvagn om Dalarna. Sedan åt jag en korv från Pressbyrån innan jag satte mig på en bänk vid spår sex och väntade.
När killarna kom gick vi till vandrarhemmet. Vi skulle bo påen båt;  af Chapman, och vi var helt säkra på att det var just på båten vi skulle bo. Men tji fick vi, vi blev tilldelade sängar i rum 300, i ett litet hus på land. 

 
af Chapman. Som vi inte fick bo på....

Rum nummer 300 visade sig vara en stor sovsal med 17 sängar och en mycket tjock gubbe som snarkade extremt högt. Som tur är slapp vi spendera alltför mycket tid där. Istället tillbringade vi tre mycket fina dagar på Stockholms gator och torg.

   
Stockholm

Vi hade ingen bestämd plan med vårt kringströvande. Gamla Stan fick besök, lite souvenirer var ju tvugna att inhandlas, och dessutom finns det verkligt fina hus där. En dag drog vi runt på Söder och på Mosebacke, som också är väldigt mysigt. När vi blev hungriga slank vi in på en supermarket och köpte lite bröd, frukt och yoghurt som vi käkade i nån park någonstans. Kvällarna tillbringade vi på gräsmattan precis utanför vandrarhemmet, med utsikt över slottet och Stockholm. Det var alltså inte fancy alls, men extremt mysigt.


Kväll i huvudstaden


Jag på Mosebacke


Kvällsmys. Kallt, kallt, kallt, men fiiiiiint

Tjjao, det får vara det för den här gången.
Orkar inte skriva mer nu.
Vi höres senare. Imorgon kanske.

Ha det fint tills dess


Kommentarer
Postat av: Ellan

Bilden på dej i rosa/blommigt mot staden var väldigt väldigt fin :)

2009-08-03 @ 11:41:33
Postat av: Ronja

Tack :)

2009-08-03 @ 17:07:19
Postat av: Ida

Håller med, tycker att båda bilderna med dig och staden är helt fantastiskt fina :)

2009-08-04 @ 11:49:27
Postat av: Ronja

tack :)

Mest är det Samuels förtjänst. Han har ju en fancy systemkamera ^^

2009-08-04 @ 11:51:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0