Torsdag i Basel

Idag tillbringade jag dagen i Basel. Tog tåget som vanligt:


Härifrån åker jag


Lilla Eiken, Vårt hus syns inte, men vi bor typ mittemot kyrkan

Väl i Basel tog jag en liten upptäcksfärd på stationen, och hittade detta:


Dörren till Frankrike!! Jo, det är sant, om man går igenom dörren är man i Frankrike och alla pratar franska. :)
Minns ni den från tågluffen, Sandra och Ellan?? :)

I Basel gick jag på stan, och försökte hålla mig i skuggan. Det var årets varmaste dag här; uppemot 40 grader. Pust! Men inne i affärerna var det svalt och skönt. Köpte mig ett linne.
Sedan träffade jag Elisabeth, en svensk tjej som jag har haft lite kontakt med via Facebook. Detta var dock första gången vi sågs på riktigt. Vi gick till Starbucks (hjärta!) och tog en snabbfika. Det var väldigt trevligt, vi hade mycket att prata om direkt, och det kändes som om vi "klickade" ^^ Hon bjöd mig till sin pojkväns födelsedagsfest nästa helg (Nu har jag typ tre helger i ra inplanerade), får se om jag kan, har inte kollat upp det än. I vilket fall som helst ska vi definitivt ses snart igen, kanske redan imorgon. Hon kanske hänger med mig, Tobias och hans kompisar till musikgrejen i Basel på kvällen.
Wosh, det börjar arta sig det här med vänner. Hoppas det håller i sig! :)

Nu är det dags för sängen här.
Vi hörs imorgon!
Kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0