Up, up, up the hill!

Idag började jag dagen med en joggingtur. Kunde verkligen behövas, så mycket glass och tårta som jag ätit senaste veckan! Men jogga var inte det lättaste kan jag säga! Visst, det finns finfina vägar uppe på berget som man kan springa på, ingen trafik, bara majsfälten, träden, utsikten och solen. MEN (detta är ett stort men, mina vänner) det är brant! Det är jobbigt brant! Aldrig platt som hemma på kanalbanken inte. Nej nej, antingen går det uppför = jobbigt, eller så går det nedför = också jobbigt! (Mina rumpmuskler protesterar vilt mot nedförsjogging! ^^) Dessutom var det redan 22 grader varmt när jag gav mig av vid niotiden, och solen stekte bokstavligen. Men men, trots allt detta var det skönt att röra lite på sig, och dessutom var det faktiskt väldigt vackert däruppe.
Nu blir det dusch, vi hörs senare!
Och till er som börjar skolan igen idag, ha kul! (nej, det är inte ironi) Speciellt ni som börjar trean; ni har det bästa året framför er! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0