Att bota min åldersnojja

Igår var det den 4:e december. Det betyder; en månad kvar tills jag fyller 20 år. De senaste åren har jag drabbats av en viss åldersnojja ungefär vid den här tiden på året. Inte så att jag inte vill fylla år (presenter! Yey!), det är bara det att jag vill hinna med så mycket i mitt liv, och varje födelsedag inser jag hur hårt jag måste jobba för att hinna med allt.
Men, i år har jag bestämt att kämpa emot åldersnojjan! Och ett steg på vägen är att tänka på allt coolt som jag faktiskt har hunnit med, och som jag lätt glömmer bort när jag börjar tänka negativt. Därför kommer här ett urval av saker jag gjort, i form av bilder. Utan kronologi och inbördes ordning, ska tilläggas ^^



Jag har åkt skidor i Alperna. Till och med en röd backe ;)



Jag har sjungit inför hela skolan, utklädd till hippie


Jag har spenderat sammanlagt två veckor i ett franskt kloster



Jag har sett och hört Dalai Lama live vid Brandenburger Tor i Berlin


Jag har simmat med delfiner


Jag har tävlat i SM med mitt fina saxofongäng (nåja, typ vem som helst fick vara med, och vi vann inte, men jag tycker ändå det var lite coolt och modigt av oss ^^)


Jag har varit uppe i Eiffeltornet en sommarnatt och sett ut över ett glittrande natt-Paris



Jag har haft snöbollskrig på en alptopp, iklädd shorts, linne och sandaler



Jag har posat vid Matterhorn, aka Toblerone-toppen ^^


Jag har spenderat en vecka hos en tysk familj och gått i skola i Hamburg


Jag har varit på Petersplatsen i Rom en tidig februarimorgon


Sett en del av Jesu krubba, och en hel del andra häftiga saker, i ovan nämnda stad

Tja, hinner man med detta på 20 år (eller tja, egentligen typ.. fem, för de första femton åren av mitt liv gjorde jag inte så mycket ^^) så borde man ju hinna med en hel del på de 100 som jag planerar att leva. (minst!) Eller hur?


Kommentarer
Postat av: Kajsa

jag blir avundssjuk, jag vill också göra massa sånna saker...



älskar dig <3

2009-12-06 @ 01:19:53
Postat av: Christine

Ja du har gjort massor av spännande saker och fler lär det bli. Vi gjorde faktiskt några spännande saker under dina femtion första år också, hihihi. Te x åkte med fel buss i grekland så att vi inte visste var vi var,Du och Kajsa badade med klänningarna på på Kreta, åkte på snöiga och isiga vägar på Teneriffa osv. Det var spännande för dig då!

Kramar från din lääääängtande mamma

2009-12-06 @ 09:16:17
Postat av: Bosse

Känns som om du kunde ta det lugnt de närmaste 10 åren (Man, barn, villa, Volvo och hund!:)

2009-12-07 @ 08:25:15
Postat av: Sandra

You betcha!! Du blir inte av med mig i forsta taget eller, my dear ! Paris, nasta?! :D

2009-12-09 @ 12:44:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0