Friday


Det bästa med fredagar ^^

Det är fredag igen. Om en vecka är jag på Zürich flygplats, påväg hem. "Jag kommer hem igen till jul" så att säga. ^^ ska bli skönt.
Jag har haft en seg dag. Sov hela förmiddagen (efter att jag varit uppe två timmar och fått iväg barnen till skolan imorse, och städat), känner mig inte helt kry. Halsont, täppt i näsan och dum torrhosta! Bläää! Hoppas på att jag mår bättre imorgon när det är dags för konsert och sen julfest med orkestern. På tal om det, sa jag att jag ska läsa "Stilla Natt" på svenska i kyrkan och lära ut den till församlingen så att vi kan sjunga den? Så är det i alla fall :)
Skickade texten till Valentin igår, och idag ringde han och läste upp den för mig så att jag fick rätta honom. "Schwedisch für Anfänger" :P
Ska bli spännande i alla fall, ska se om jag kan lyckas få nån att filma så att intresserade kan se det hemma sen :)

Just nu sitter jag i min säng (är själv hemma), lyssnar på julradio.se och försöker skriva ett julkort på tyska. Inte helt enkelt om man vill säga nåt mer än "god jul och gott nytt år", och det vill jag. Får väl se om det går :)

Hoppas ni har en mysig kväll! Snart är det Lucia, freue mich! :)
Kram

Kommentarer
Postat av: christine

Åh, hoppas det går att filma!!! Det vore underbart att få se och höra konserten.

Vi ses snart...om en vecka på Arlanda kl.22.00!!!!

Yes! Pussss mamma

2009-12-11 @ 18:34:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0