Julmarknad i Basel

Idag var jag på julmarknad i Basel med Samuel. Det var mysigt. Ni får det i bilder.


Har nog aldrig sett en så pyntad stad som Basel är just nu. Men jag gillar det! Med lite snö blir det toppen!! :)
Detta är Theaterplatz, och här kunde man stöpa egna ljus, åka karusell eller äta rostade kastanjer (som luktar underbart men smakar mindre bra) och dricka Glühwein.


Eller posa med tomten, vilket vi såklart gjorde!!


Nåja, lite suddigt blir det om man tar utan blixt, men om man tar med så försvinner ju alla ljus i bakgrunden... Vilket dilemma!


Mer Theaterplatz


Om man hittar ett marknadsstånd som serverar crepes med nutella och pudersocker så kan man ju bara inte gå förbi det, hur mätt man än är! :)

Vi gick alltså runt i staden, kände dofter av glögg, ost, crepes och rostade kastanjer, hörde på gatumusikanter som spelade saxofon, trumpet och gitarr, frös lite lagom mycket, tittade lite i skoaffärer, drack varm chokad på Starbucks, åt bröd på en trappa brevid en julgran och tittade i en secondhandaffär (men Samuels kompis Nadine som också befann sig i Basel och gjorde oss sällskap en stund på slutet).

Vid sjutiden tog jag tåg och sen buss till Wegenstetten och övade med Jugendband inför konserten den tolfte. Sen åkte vi som vanligt till puben där vi drack Fanta och snackade. Idag var det roligare än vanligt, kanske för att jag snackade mer än jag brukar. Vi jämförde jultraditioner i Schweiz och Sverige. :)
Och så bestämdes det att vi ska sjunga "Stilla Natt" på svenska i kyrkan på konserten och att jag ska läsa texten till den högt.. haha, nåja, det kanske blir kul... ^^

Det har varit en toppendag, men nu är jag sååååå trött, så nu blir det sängen..
Vi hörs nog imorgon
Kram


Så här glad kan man vara på julmarknad.. Eller så skrattar man åt min otroligt sega kamera ^^
I vilket fall som helst; om nån har lust att bjuda mig på en solresa så jag kan bli av med min blekhet så tackar jag inte nej ;)


Kommentarer
Postat av: Elaine & Bengt-Olof

Vilken härlig julstämning.. lite snö så vore det helt perfekt. Kramar Mm & Mf

2009-12-04 @ 09:02:26
Postat av: Elaine & Bengt-Olof

Mormor vill komma på Er konsert ! Och jag med. Mm Mf

2009-12-04 @ 09:15:49
Postat av: Bosse

Myspys!!!

2009-12-04 @ 10:27:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0