Lördagens äventyr

Hej, Long time, no see.
Tänkte ta och berätta om gårdagen.

På förmiddagen kom förrförra aupairen Iva hit. (Hon bor i Schweiz fortfarande). Vi åt frukost ihop och spelade spel med barnen hela eftermiddagen. Vid halv sex-tiden begav jag mig mot Zeiningen, där vår konsert skulle gå av stapeln. Först värmde vi upp lite, och sedan fick jag lära ut den svenska texten till "Stilla Natt" till mina orkesterkollegor. De var duktiga, måste jag säga! Men mycket skratt blev det, svenska ÄR tydligen ett väldigt roligt språk (har hört det från flera stycken nu ^^)

Sedan var det dags för konserten, och efter lite inledande problem med notställ för hela saxsektionen, så gick allt toppen! Till och med min uppläsning av Stilla Natt, trots att folk även här skrattade en massa :) Men det lät bra när de sjöng sen, överraskande bra faktiskt :) Allt filmades av Christian, och lyckas  vi bara komma på hur, så tar jag med det hem på fedag, så kan alla intresserade få se och höra.

Efteråt packade vi in oss i en massa bilar och drog iväg till Hellikon, dvs hem till Valentins och Simons föräldrar, där det blev Chlaushock på en loge (dvs julfest). Det var supermysigt, men kallt!!!!! Fick erbjudande av Valentin att spela med en annan orkester i januari (när Jugendband har lov) som jag såklart tackade ja till. Ska speka barytonsax, vilket innebär att få tisdag flyttar en Mr Barry in hos mig och min saxsamling utökas till tre :) Yey!!


Alla orkestrarna inom Jugendmusik Wegenstettertal var med, dvs det fanns gott om små, söta ungar också.
Långbord hade dukats upp, hur mysigt som helst

 
Det bjöds på mat och dryck. Här är min plastmugg, som blev lite pimpad senare under kvällen ^^ (Klicka för större bilder)


samichlaus (jultomten) och hans medhjälpare Schmutzli kom. Dirigenterna (Vale till höger, dvs egentligen i mitten ^^) fick rispiskor för att kunna hålla ordning på orkestrarna :P


Ja, det var skoj, det tyckte Beat och Martina med :)

Idag får jag dock betala lite, har ont i halsen, täppt näsa, hosta och allmänt hängig. Så, det är soffa, säng och te som gäller idag. ^^
Nåja, bara jag är frisk på torsdag (Regina Spektor!) så är det ingen fara.

Hoppas ni har en bra helg och en mysig Lucia idag!

Kram

Kommentarer
Postat av: christine

Hej sötis!

Verkar som du hade en toppendag i går!!! Både konserten och festen. Vad roligt med barytonsaxen...blir det bara i januari, eller ska du vara med i två orkestrar sen? Nu får du hålla dig frisk!!

Kramar mamma

Ses på fredag, snart räknar jag timmarna!

2009-12-13 @ 20:10:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0