Yesterday

God Morgon :)

Jag sitter och äter frukost, lyssnar på julradio och tittar på det tjocka snötäcket utanför fönstret. Mysigt.
När jag ätit klart ska jag göra marsipanfigurer (gör dem ensam för jag är den enda som gillar det), sen blir det en tur i stan då jag först ska ta grissprutan och sen (betydligt trevligare!) fika med Saxess. Ikväll kommer sen Ida-Ida och Sandra hit för julklappsbyte och "Astrid Lindgrens jul" :)

Igår tog jag bussen hem från Jönköping på förmiddagen. Detta inkluderar en pinsam historia som går ut på att jag fastnade i Mjölby pga att jag läst biljetten fel, inte hade några pengar och nästan inget batteri på mobilen. Lyckades trots allt kontakta mor min, och Kajsa fick komma med bilen på sin håltimma.. En smula pinsamt som sagt. När jag väl kommit hem till Motala mötte jag äntligen Sandra!! :D Lovely!! Vi hälsade på i skolan, satt en stund i lärarrummet och pratade med alla våra gamla fina lärare. Sen gick Sandra för att köpa gran och jag hängde en stund i mediateket. Det kändes precis som vanligt med det undantaget att ingen av mina vänner var där. Hade de varit det hade det lika gärna kunnat vara för ett år sedan.

Sen åkte jag och Kajsa hem, käkade lite, badade jaccuzzi och tittade på lördagens avsnitt av Robinson. Klockan sju kom Fanny, den tyska tjejen som bodde här ett tag,och vi åt skinkmacka och klädde julgranen.

Kvällen avslutades med att jag såg en film med ett halvt öga och sen somnade. :)
Das war alles,

Vi hörs nog i eftermiddag eller kväl´l

ha en fin dag
kram


Kommentarer
Postat av: Christine

Det är underbart att ha dig hemma,Ronja!

Kram mamma

2009-12-22 @ 11:50:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0