En orange natt

Det är natt. Därför har jag svårt att se bokstäverna på mitt tangentbord, trots att jag faktiskt har en lampa tänd. Den är orange, och gör att hela mitt rum får en orange känsla. Precis som i filmen "Amelie", som förövrigt står på i bakgrunden. Älskar att bara höra musiken, och det franska språket.
Det luktar rökelse här: jag, Erik och Linnea eldade lite igår kväll/natt. Lukten fastnar, både i väggarna och i mig. Rökelse är nostalgi.
Om mindre än en månad åker jag till Schweiz. Jag ska ta med Amelie, och min rökelse. För nostalgins skull.
Enligt Google Earth är det 1613 km mellan Motala, Sweden, och Eiken, Switzerland. 15 timmar och 45 minuters bilfärd. Jag har världen i mitt oranga rum.


rökelsen                                      hjärtmuffins

Jag rensar mina mail. Hittar ett utan text, från mig själv. Det innehåller en bifogad fil; följande:
 
"du gör en ängel av snö
du reser dig, borstar skrattande av dig de vita flingorna
de singlar genom vintermörkret, likt glittrande små stjärnor.
du säger: följ dem och jag ska vänta där på dig.
långt efter att du försvunnit finns fortfarande ängeln kvar
och jag följer hoppfullt hans spår i snön"

Jag vet inte när den kom till, men jag antar att jag måste ha skrivit den en gång i tiden. Sparar den på datorns hårddisk.

Amelie klipper och klistrar, ett kärleksbrev till portvakten från hennes man.. Det är fint, tycker jag.
Jag tror att det regnar ute, och jag vet att jag borde sova

Paris.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilket drömmande inlägg. Alltihop har lite känslan av en dikt, inte bara dikten/texten du hittade :)

2009-07-12 @ 11:54:31
Postat av: Ronja

Åhh, tack!

Blir så glad när jag får kommentarer :D

2009-07-12 @ 16:16:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0