Gränna

Hej!

Idag har varit en trevlig dag! :)
Vi vaknade ganska tidigt, jag av en mastodontgräsklippare drog i gång utanför mitt fönster...suck! MEn sen blev det bättre. Vi hämtade upp farmor och åkte iväg mot Gränna. Det regnade lite, men det var inte så farligt, så vi klarade oss bra utan paraply, jippie ;)

Föräldrarna och farmor köpte fisk, vi åt lunch på en bänk under ett träd (blev utstirrad av en massa folk på kuppen ^^) och sen shoppade vi plokagrisar såklart. Jag fixade blandannat två kilo polkaskruvar till jobbet. Jag jobbar på ett glasscafé och där har vi en söt liten glass som heter Lilla Grisen. Polkaskruvarna använder vi som knorrar :)

Därefter blev det en promenad längs gatan, jag köpte chokladpraliner och två August Strindbergböcker på ett antikvariat. Älskar antikvariat, kan vara där inne hur länge som helst! :)

Nu ska vi snart iväg på bio, ska se Harry Potter och Halvblodsprinsen. Vi hörs!


Gränna har finfina hus, och jag älskar skyltarna till affärerna! :)


Åhhh, härliga plats! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0