Halsduk, choklad, hängmatta och böcker

Här kommer som utlovat bild på presenterna från Skottland:


Japp, jag har börjat på chokladen ^^

Igår tappade jag min mobil i golvet på jobbet. Tänkte inte mer på det, jag menar, jag tappar ALLTID saker (är riktigt klantig), men sen när jag kom hem upptäckte jag att displayen var helt vit. Kunde inte se något alls. Så, idag var pappa och jag och lämnade in den på lagning. Som tur är så har jag nu lånat pappas gamla telefon och satt i mitt SIM-kort, så det funkar ju bra i alla fall..

Efter att vi hade lämnat i den, så stannade vi på ICA fö att jag skulle springa in och köpa tacokrydda. När jag kom fram till kön så stod Robin från filosofigruppen där (vi träffades häromdagen också, vem förföljer vem? ^^)  Han hade också köpt endast tacokrydda! :) Tror expediten tyckte det var lite kul, speciellt eftersom vi uppenbarligen kände varandra, och köpte varsinn påse tacokrydda och inget mer. Tjaaa, kanske var man tvungen att  vara där, men jag tyckte i alla fall att det var lite roligt. ^^

Annars har jag inte gjort så mycket idag, mest legat och läst i hängmattan. Ett språk som är mysigt att läsa på är faktiskt tyska. Just nu läser jag "Hectors Reise oder die Suche nach dem Glück" ("Hectors resa eller sökandet efter lyckan"). Den är riktigt bra; handlar om psykologen Hector som undrar varför han inte lyckas göra människor lyckliga. Därför ger han sig ut på en resa runt jorden, för att undersöka vad lycka egentligen är, och hur man blir lycklig.


Hector

Men min favorit på tyska är fortfarande "Der kleine Prinz" ("Den lille prinsen").


Den handlar om en prins som bor på en liten, liten planet:


En dag kommer han till jorden, och där träffar han en massa olika individer, till exempel den här räven:


Det är en väldigt filosofisk och fin bok. Och lite sorglig också. Till exempel står det såhär:

Det betyder ungefär (egen översättning :P):
"Man ser endast bra med hjärtat. Det viktigaste är dolt för ögonen"
Det tycker jag är fint. (Fast det låter finare på tyska faktiskt. Tänk då hur det låter på franska... åhhh...)



Egentligen är det en fransk bok , precis som "Hector." (vilket jag tycker märks på stilen på något sätt.), men eftersom jag inte kan franska så vidare värst bra så läser jag dem på tyska. Vilket som sagt var är fint det med :)

Nu får det räcka för idag, vi hörs igen imorgon. Då ska jag till frissan... Hur tycker ni att jag ska klippa mig? Mycket? Lite? Amelie.-style? Eller ska jag spara ut håret? Help me! :P

Kommentarer
Postat av: Ida

Finfin halsduk och god choklad skulle jag tro :)



Älska Hector <3

Måste nog säga att jag är mer för Hector än Prinsen. Men båda är bra bra bra

2009-07-16 @ 22:13:17
Postat av: Ronja

Oh ja, chokladen smakade mumsigt! :)

Och jag tror halsduken blir finfin i höst



Oh ja, båda är toppen. Och smaken är som baken, som tur är :D

2009-07-16 @ 22:19:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0