091111

Guten Tag!

Var ett tag sen jag skrev, orkade varken igårkväll eller imorse.
Men nu kan ni få höra om min tisdag. Som vanligt hände det inte så mycket förrän halv fyra, då åkte jag med Anna till fiollektionen. Medan de har lektion brukar jag sitta och läsa eller skriva eller så.

När vi kom hem vid kvart över fem var det bara att lämna fiolen, hämta en tårta och bege oss iväg igen. Det var nämligen "Licht- und Erzählnacht" (Ljus- och berättarnatt) på Annas skola, vilket innebar att de gjort mönter med levande ljus på hela skolgården, och dör samlades alla barn, föräldrar och i mitt fall au pairer och lyssnade när barnen sjöng. Sedan förflyttade vi oss in i skolhuset där lärarna läste sagor för klasserna, komplett med mysstämning (levande ljus, klassisk musik osv) och allt. Det var en paus mitt i för fika, och snacka om att det fanns fika!!!! Det hade räckt till hur mycket folk som, helst, jag har aldrig sett så mycket fika på en och samma plats förut! :)

 
Annas skola (bilden tog jag dock idag)

Idag har det inte hänt så väldans mycket. Gick upp vid sju, städade både över- och undervåning, läste lite, kollade på "Döda poeters sällskap" (har ni inte sett den, så rusa iväg och hyr direkt!!!!) och lagade lunch vid tolv. Anna gick direkt från skolan till ett födelsedagskalas så det var bara Michi och jag som åt. Vid två gick han till sin flöjtensamble, borde komma tillbaka när som helst. Anna kommer vid fem. Ikväll är det tyska igen. En helt vanlig onsdag med andra ord..

Vi hörs nog ikväll igen, det lär väl inte hända något speciellt tills dess, men nåt kul att skriva om kan jag säkert tänka ut.
Ha det bra tills dess
kramar

Kommentarer
Postat av: Christine

Hej!

Låter trevligt!

Det är alltid roligt att se och höra barn.Pusssss

2009-11-11 @ 16:42:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0