091114

Guten Tag!

Jag sitter här och slår upp ord i min stora, tjocka och nu även lite trasiga ordbok. Vi har i läxa att lära oss glosor och sen skriva meningar med dem. Meningarna måste också innehålla konjuntioner.... Suck! Men sen kom jag på att jag inte berättat för er om gårdagen! Och det är ju viktigare, eller hur?! ;)

Igår var en lååååång dag! Den började vid kvart över sju, då jag gick upp, käkade frukost och skickade iväg Anna och Michi till skolan. Sedan diskade jag, hängde tvätt och skurade golven, med sällskap av TV:n som visade Rosa Pantern. ^^
Brukar ha TV:n på när jag stökar på morgonen, inte för att jag tittar så noga, men alltid trevligt att höra lite röster. Och kanske slinker det in lite tyska i min hjärna också ;)

Vid nio-tiden var jag klar och begav mig ut i joggingspåret. Som jag skrev så lyckades jag undgå att gå vilse, jippie! :)
Väl tillbaka duschade jag, övade lite sax, mailade Ida, Sandra och Ellan och målade naglarna. Snacka om produktiv förmiddag, inte sant? ;)

Varannan fredag åker jag med Michi till Basel, där han har tid hos en kurator eller liknande, och igår var en sådan fredag. I vanliga fall brukar Anna vara hos en kompis medan vi är borta, men igår var alla upptagna så Anna kom med oss. Vi åkte in en och en halv timme tidigare än vi behövde, gjorde en liten utflykt så att säga. Först käkade vi på McDonalds (lycka för barnen, ansträngande för mig som var tvungen att avvärja ett bråk om vem som skulle ha vilken Happy Meal-leksak)
Efter det tog vi spårvagnen ner till själva centrum och gick runt lite. Klättrade bland annat upp i tornet på den stora kyrkan, maffigt!! Tyvärr hade jag inte kamera med mig, men imorgon ska jag träffa Samuel i Basel så då kanske vi går upp.. och då ska jag definitivt fota!


En Googlebild är bättre än ingen bild ;)

Sedan var Michi hos kuratorn och Anna och jag satt i väntrummet och målade. Sen tog vi tåget hem igen, Anna hoppade av i Rheinfelden för att följa med Olga på finskakurs, och Michi och jag fortsatte hem.
Vid halv åtta satte jag mig på tåget igen och åkte in till Basel. Där träffade jag irländskan Sarah, australiensiskan Molly, amerikanskan Bianca och några till, hemma hos en annan au pair. Vi kollade på TV och lyssnade på musik, och sen drog vi vidare till Mollys kille, som är schweizare. Dit kom också några av hans kompisar. En av dem var en amerikansk kille, som jag först trodde var svensk. Han hade nämligen en tröja som det stod "Lunds universitet" på. Men det visade sig att han som sagt var amerikan, men hade studerat ett år i Lund. Därför kunde han också lite svenska. Vi hade en ganska intressant diskussion om Sverige och svenskar. Bland annat pratade vi om ordet "lagom"s för- och nackdelar, och så gjorde han den bästa svensk-imitationen ever! Vi pratade om att säga fula saker till folk man inte känner, och en av tjejerna (skottska) sa; "om nån sa sådär till mig så skulle jag slå honom!", varpå amerikanen svarar; "Ja, men svenska slår inte, de gör såhär". Och så tittade han på oss med förebrående min, suckade uppgivet och ryckte på axlarna! Helt klockrent, eller klockopotch som man sa i gamla H3-kretsar ;)

Vid halv ett tog jag tåget hem igen, och efter att ha snackat med Nadine i Australien på Facebook, så somnade jag och sov till klockan kvart i tolv idag.

Så idag har jag inte hunnit göra så mycket, var ute och sprang och duschade, och nu sitter jag alltså här och ska snart återgå till plugget.

Hoppas ni alla har en mysig helg!
kram på er

Kommentarer
Postat av: Kajsa

hahahaha, åh han amerikanaren lät mysig! :D

2009-11-14 @ 15:51:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0