091115

Hej hopp!

Imorse satte jag väckarklockan, och gick upp när den ringde!! Inget snoozande!!!! Haha, det är ovanligt kan jag tala om! :)
Duschade och käkade frukost lite snabbt, och satte mig sedan på tåget till Basel för att möta Samuel.

Först av allt gick vi och fikade på Tibits, ett ställe som bara serverar vegetariska grejer och nästan bara ekologiskt. (Nåja, varm choklad och kaffe är i och för sig alltid vegetariskt, men ni fattar ^^) Fint ställe i alla fall.

Sedan promenerade vi genom Basel, stannade på Coop och köpte choklad och chips, och fortsatte sedan upp till utsiktsplatsen vid kyrkan (av någon anledning hamnar jag alltid där). Där åkte också kameran fram:





Såhär glad var jag över att bli fotad ;)


Baksidan av kyrkan


Basel var lite grått idag. Men å andra sidan, vilken stad är INTE grå 15 november? ;)

Halv tre bjöd Samuel mig på bio. Såg en tysk film som heter "Männerherzen". Den var bra, rolig och mysig, och med fina bilder från Berlin! Dit vill man definitivt åka tillbaka! :)

Efter bion tog vi tåget hem till Eiken där vi åt raclette och glass med familjen och hade det trevligt. 20 i åtta skjutsade jag och Christian Samuel till tågstationen i Frick och därifrån åkte han hem igen.

Det var verkligen en finfin söndag :)

Nu chattar jag med Ida och Gustav och äter clementin. Kanske kollar lite film innan jag somnar sen, är inte så trött idag.
Hoppas er helg har varit fin!

Kramar

Kommentarer
Postat av: Ida-Ida

Låter som en toppenmysig dag Ronja :D

Åker vi till Basel när jag kommer til dig?

2009-11-15 @ 22:27:52
URL: http://iwe.blogg.se/
Postat av: Ronja

Hej Ida-Ida! :D

Klart vi gör!! Tar bara en halvtimme typ med tåget :)

2009-11-15 @ 23:09:33
URL: http://ronjae.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0