helgen

Hej!

Alldeles för länge sen jag skrev nu. Sorry för det. Har liksom inte haft nån riktig lust..
Men nu tänkte jag berätta lite om helgen

I fredagskväll åkte jag hem till Elisabeth i Aarau. Vi kollade på Ronja Rövardotter, åt popcorn och chokald och hade det mysigt. Drack chai-te gjorde vi med, det var GOTT! :) Tänk med mycket nya saker jag provar, jag är modig ;) haha

Jag sov över där, och på lördagen vaknade vi sent. Åt frukost halv ett.. ^^ Sen åkte vi in till stan där vi träffade en svensk kille som jobbar som aupair i Bern. Vi gick till Starbucks och satt ute och fikade! Det ni! :) Det var bara liiiite kallt.

Vid femtiden åkte jag hem, och väl hemma tog jag det lugnt några timmar. Sen blev det mat (fondue), glass och TV med familjen. På natten tittade jag även på Robinson på datorn. Tror det kan bli en spännande säsong, men hallå! Varför måste de ha Paolo Roberto som programledare???? Ända sen jag var på hans tränignspass så känner jag mig lite svettig, och mycket arg när jag ser honom.. hehe^^ Så, satt och störde mig en smula på honom genom hela programmet.

Idag har vi haft besök av en ungersk tjej, som kanske, men troligen inte, ska vara aupair efter mig. Grejen är att hon bor hos en familj nu, men mamman har förlorat jobbet, och därför måste hon hitta ny familj. Men eftersom jag stannar till sommaren så passar det inte så bra. Men hon var trevlig. Hon är muslim, så vi snackade rätt mycket om religion och så. Vid tvåtiden var hon tvungen att åka hem (dags att be), och då tog vi det lugnt här hemma. Såg en film, målade, gjorde läxan till imorgon, läste osv. Nu ska vi snart käka så jag ska röra mig neråt igen.

Hörs kanske senare ikväll, annars säkert imorgon.
Vad har ni gjort i helgen??

Kram


Har inte använt min kamera på tusen år, men här är en gammal bild på mig och Elisabeth.. ^^

Kommentarer
Postat av: Kajsa

hahaaha; "dags att be" kul grej :)



jag har varit och sett new moon-filmen och den var awsome! Precis i slutet av filmen när det är skitromantiskt och alldeles knäpptyst i biosalongen (som var smockfull av platenelever (mest tjejer)) så kurrade lovisas mage ASHÖGT och jättelänge och jag höll på att dö av skratt, haha, åh det var så roligt! och några bakom oss började också skratta och ja det var alldeles knäppt kul. jag dog nästan. hehe. Sen har jag mest spelat trumpet och tittat på tv. Jag såg Robinson idag, det ska bli kul! :D Men hon den mörkhåriga tjejen verkar asjobbig, bara stör sig och pratar skit om folk hela tiden, kul tjej. Och Roberto är så macho, dör lite till, haha, han är ful :) Älskar dig totten! <3 PUSS

2009-11-22 @ 19:22:18
Postat av: christine

Låter som helgen varit bra!

Kram mamma

2009-11-22 @ 20:33:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0