IKEA

Imorse (eller snarare förmiddags) tog jag tåget till Zürich för att möta Elisabeth. Jag var lite tidig, så jag passade på att ta en sväng på tågstationen. Zürich är galet på lördagar, hur mycket folk som helst, och att det är juletider gör ju inte saken bättre. Tågstationen är inget undantag, det är sjukt! Men jag gillar det ändå. Härligt att komma ut bland folk :)


Julmarknad inne på Hauptbahnhof :)


I ena änden troner en gigantisk julgran, täckt av Swarovski-kristaller :)
Maffigt!!

Vi sprang i affärer ett par timmar... Eller sprang och sprang, snarare svettades och klämdes mellan alla människor inne på H&M (och alla andra affärer, men H&M är värst). Efter lunch i form av pommes på McDonalds uteservering (i t-shirt och kofta, när ska det bli vinter???) åkte vi till Brugg och mötte upp Elisabeths pojkvän Marco. Därifrån drog vi vidare mot något av det svenskaste som finns, nämligen...


IKEA såklart :D

Där kollade vi på möbler (såklart ^^) och jag sa typ fem gånger; "Åhh, kolla, det står på svenska!" Därefter var det dags för matavdelningen, där vi även stötte på tre andra svenska au pairer. Det blev ett "oj, kolla, Ahlgrens bilar!", "Woow, juleskum!!" och "Wieehiee, julmust", utan dess like ;)


Mina inköp :) Blir gött med juleskum och Robinson ikväll :)

En IKEA-varmkorv senare begav vi oss till MediaMarkt där Elisabeth köpte en superfin mobiltelefon, och jag lyckades hitta grejer jag behöver till några julklappar.. ^^
Efter det var vi rejält trötta, så vi åkte hemåt. Blev avsläppt här hemma för en timme sen ungeför, och nu ska vi snart käka kvällsmat. Sen blir det Robinson, och relativt tidigt i säng, för imorgon åker vi till Emmental :)

Vi hörs
kram

Kommentarer
Postat av: christine

Hallå Ronja.....HM och IKEA!? Är inte du i Scweiz, eller!!!! Njut av tomteskum, bilar och Robinson i kväll!!! Vi tittar just nu.



Kramisar från mamma och pappa

2009-11-28 @ 20:48:08
Postat av: Anonym

Hallå Ronja.....HM och IKEA!? Är inte du i Scweiz, eller!!!! Njut av tomteskum, bilar och Robinson i kväll!!! Vi tittar just nu.



Kramisar från mamma och pappa

2009-11-28 @ 20:48:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0