julen!!

Jag har startat med julmusik idag. "Last Christmas" och "Do they know its christmastime at all (feed the world)". Sjukt att lite musik kan ge san stämning!!

 Nu längtar jag verkligen till julen! Längtar till att äta pepparkakor, titta pa alla julprogram pa TV, göra marsipanfigurer (joo, mamma, jag SKA göra det i ar med, fast det bara är jag som vill ^^), ga pa stan och titta pa julbelysningen, kolla pa "Astrid Lindgrens jul", hänga upp julpyntet, vakna pa julaftons morgon och hitta en bok och choklad i julstrumpan, ha hela huset fullt av släktingar, äta julbord (fast det blir typ potatis och köttbullar för mig, haha), ligga under granen och andas barrdoft, kolla pa "kalle Anka" (och ga pa toa när det är Ferdinand), käka gröt, öppna paket i flera timmar och sedan avsluta julafton med mer godis och film med kusinerna. Kan det bli bättre?

Och sedan kommer juldagen, da ska vi fira Elins fördelsedag, och jag ska bara njuta av att vara hemma och umgas med familjen och släkten.
Pa annandagen ska vi fira mig, eftersom jag inte är hemma pa min födelsedag, sa da blir det mer paket, wieehiee ;)

Efter det är det inte langt till nyar, och da blir det kalas igen :)
Toppen!! December är verkligen en härlig tid, den far gärna komma NU!! Men det är ju inte langt kvar, och innan dess ska jag hinna med julmarknad i Basel, och jag vill verkligen ta en dag i Zürich ocksa och titta pa julpyntningen. Det ska jag göra.

Just nu ska jag däremot ge mig ut i varvädret (14 grader och sooooool) och ta en promenad, och sen maste jag öva saxofon.

Vi hörs
Kram


För tva ar sedan, i Smaland :)


Adventsmys hos Gustav förra aret :)

Kommentarer
Postat av: Elaine & Bengt-Olof

Det här låter så där alldeles alldeles alldeles underbart härligt juligt - vi längtar efter att få vara tillsammans. Kramar Mm & Mf.

2009-11-23 @ 15:59:00
Postat av: Anonym

vad fin blogg :)!

kolla gärna in min blogg om mina åsikter, mina tankar och funderingar. Laddar även upp med en del olka tävlingar då och då, så kika in :)

2009-11-23 @ 17:06:39
URL: http://zannajohansson.blogg.se/
Postat av: christine

Får också julkänslor....Jul är härligt! Räknar dagarna tills vi ska till arlanda och hämta dig, hjärtat!!

2009-11-23 @ 17:53:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0