Lördag och söndag, aka en helg

Hejsan!

Nu kommer äntligen berättelsen om gårdagen. Och om idagdagen ( haha, språkpolisen lider ^^)

Igårkväll åkte vi alltså in till Basel för att gå på Thanksgivingmiddag hos en av Olgas vänner. Sara heter hon, och är brasilianska, men gift med en schweizare. De har tre barn (hur söta som helst!!) och bor i världens finaste, mysigaste lägenhet! Åhh, den var så fin, jag ville bara flytta in direkt! Liten, men mysig.. Haha, vet inte hur jag ska beskriva den, mer än mysig, så det får räcka ^^
De hade även bjudit in en annan familj, där båda föräldrarna är brasilianare. Sammanlagt var vi alltså 7 vuxna (ja, jag fick sitta vid vuxenbordet, haha^^) och 7 barn. Full fart!

Vi fick tre-rättersmiddag och  huvudrätten var naturligtvis en stor kalkon med alla nödvändiga tillbehör. Jag hade verkligen jättetrevligt, och pratade faktiskt en hel del (vi konverserade på tyska, engelska och portugisiska, det ni ^^) Det är coolt att umgås med folk från en massa länder, det blir väldigt spännande och man jämför språk, kultur och sånt. Himla intressant!
Vid midnatt åkte vi hem, fast jag hade kunnat stanna hur länge som helst :)

Imorse vaknade jag rätt tidigt och gick upp direkt. Hela förmiddagen ägnades åt städning, matlagning och bakning, förutom ett litet avbrott (17 miinuter för att vara exakt) för att prata med Marina i telefon. Jäpp, jag snackade i telefon i 17 minuter, på tyska! Det är coolt på fler än ett sätt. För det första att jag höll igång en konveration på tyska i 17 minuter, och för det andra att jag överhuvudtaget pratade så länge i telefon! Jag som inte alls gillar att snacka i telefon tyckte plötsligt det var helt okej! I changing, people! ^^ 

Klockan två fick vi i alla fall besök, därav det idoga putsandet. Det var en norsk familj som kom; mamma, pappa och två små barn (18 månader och 3 år tror jag). Så då fick jag blanda tyska och svenska, och dessutom höra norska. Språkcentrat i min hjärna är mer än lovligt förvirrat nu kan jag säga! Men trevligt var det! Vi åt riktig, schweizisk ostfondue, hmm ^^ Vet inte. Det gick, men jag kunde klarat mig utan det också. Tur att efterrätten var toppen, haha. En sorts chokladbollar, och tårta. Mumma! Men gissa vem som är mätt nu!!
Efter denna helg behöver jag inte käka på hela veckan ;)

Det har i alla fall varit en bra helg. Nu ser jag framemot kommande, fullspäckade vecka!
Hoppas ni också har haft en fin Wochenende! :)
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0