Mitt rum

Tänkte att jag skulle visa hur mitt rum här i Schweiz ser ut. Tror inte jag gjort det ordentligt...

Det första man ser när man kommer in är mitt skrivbord, just nu bebos det av en bok, en massa pennor, tre skolböcker, två ordböcker, en dator, en lampa, en spegel, en halvuppäten chokladkaka, tejprulle, diverse tidningar och andra papper.



Till vänster om skrivbordet har vi fönstret. Det är så mysigt, man kan sitta i det och prata i telefon tex. Eller läsa. Men först bör jag nog röja lite i det, för just nu är det lite trångt. Där ligger nämligen mina svettiga träningskläder (fräscht, jag vet!), där står en flaska hårspray och så lite ljus och rökelse. På gardinstången hänger min jeansjacka (som man faktiskt kan använda fortfarande, trots att det är november) och mina halsband. Under fönstret bor min tenorsax :)




Fortsätter man sin huvusvridning lite till åt vänster så ser man sängen. Just idag förblev den obäddad, vilket faktiskt är en ovanlighet. Över sängen finns hyllan där jag förvarar böcker och filmer. Där finns även några ryska gummor (som man ser lite av här) och ännu fler svettiga tränignskläder! (Vad är grejen med dem?!) I skåpen förvarar jag tröjor och koftor



Brevid sängen har jag ett litet nattygsbord (den här och några till av bilderna är tagna för ett par dagar sedan, därför ser man överkastet på sängen.. för då var den bäddad). Där har jag lite allt möjligt, bland annat vatten, tuggummin, mobilerna, lypsyl, ett bokmärke och ett presentkort i en affär. (de delade ut dem på stan :))
I lådorna har jag en massa skräp, såsom gamla tågbiljetter, små bilder, vykort och annat som jag gillar att spara. Där ryms också nagellack och andra småprylar.
Över sängen ser ni min almanacka, egenhändigt pyntad med schweiziska flaggan. Brevid en bild från Norge.



Nästa steg till vänster så står man öga mot öga med dörren. Då har man ryggen mot skrivbordet. Vi har alltså vridit oss en halvt varv nu.
Men dörren är rätt trist, så jag tog ingen bild på den. Vi fortsätter vidare istället.

Nu kommer vi till något som ni sett tidigare, men som alltid ändrar sig lite. Nämligen mitt element, där jag sätter upp teckningar, brev, kort och annat smått och gott som jag får av vänner, eller som jag hittar själv och tycker är fint. Just nu innehåller den följande:
1. Teckning från Ellan
2. Filosofi från Ellan
3. Teckning från Anna
4. Vykort från Kajsa
5. Teckning från Gustav
6. Vykort från Samuel
7. Vykort från mamma och pappa
8.  Tidningsurklipp från vår konsert
9. Bokmärke med Kafka-citat på
10. Och längst ner en rolig text som en vän till förra aupairen skrev. Den får sitta kvar så länge den får plats.

Till höger ser ni ett hörn av min väska som hänger på elementet, och till vänster skymtar ni plancen jag fick av Gustav.



Jag tycker vi tar en närmre titt på planchen. Ännu ett vrid till vänster alltså
Den hänger på dörren till barnens rum (ja, jag har två dörrar, men denna är nästan alltid låst.) för den fick inte plats på elementet. Brevid den hänger min drömman Agaton (som ni kan läsa mer om HÄR) Han hänger på kortsidan till mitt stora skåp, hylla grej, vet inte vad det kallas... ^^



Såhär ser den ut i alla fall. (Vad kallas egentligen en sån här möbel?)

Den är i alla fall väldigt stökig... Ops! ;)
I skåpen överst har jag byxor, kjolar, klänningar, RENA träningskläder, badkläder och skärp.
 Under det har jag några fina vykort jag köpt, en fin chokladförpackning från Gustav, min lila stickade basker, mina solglasögon, en tändticksask från stället där Samuel och jag fikade i söndags, en spargris i form av ett Basel-hus, fylld av "godiset" Basel-leckerli (Inte så gott, men en specialité från Basel) och en klocka som inte funkar.

I de små lådorna har jag smink och plåster och andra "bra-att-ha-grejer" och i miniskåpet till höger ligger pass, uppehållstillstånd, bankpapper och andra viktiga grejer.
De små hyllorna i mitten bebos av diverse sladdar, batterier och laddare, och smycken; örhängen och armband.

På bänkytan har jag lite sporadiskt gömt mina julklappsinköp under en plastpåse. ^^ Dessutom ligger där två paraplyer, en röd plastficka med noter, några teckningar, mitt anteckningsblock, en sax och en tågtidtabell. 

Precis under bänken förvarar jag mina väskor; datorväska, liten väska, blommig väska, neccesär, ryggsäck, ja ni fattar ^^ Alla väskor som jag inte använder varje dag. 
Längst ner har jag radat upp min skor (det är sjukt hur många jag faktiskt har här! Två par Converse; röda och gula. två par ballerina; blå och vita, ett par högklackade, joggingskor, vandringsskor, stövlar, svarta lågskor och ett par bruna vinterconverse! Och jag som aldrig gillat att köpa skor! ^^)
 


Som ni kan se är vi nu tillbaka vid  skrivbordet. Vi har vridit oss ett helt varv, och sett allt som finns att se.
Hoppas ni gillade det, trots att det var stökigt, och att ni snart kommer och hälsar på!
Kram



Kommentarer
Postat av: Ida-Ida

Väldigt cool byrå/hylla grej.En sån skulle jag med vilja ha :)

2009-11-17 @ 21:03:47
URL: http://iwe.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Där har jag bott ett tag, känns som mitt andra hem :) hihi puss<3

2009-11-17 @ 21:51:59
Postat av: christine

Längtar till vi är i ditt rum på riktigt!

kram o puss

2009-11-17 @ 22:30:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0