Tisdag

God morgon

Japp, jag har precis vaknat... igen. Fick lite återfall till "sova-på-förmiddagen"-vanan.. tyvärr! Och jag som varit så duktig och inte sovit bort dagarna på hur länge som helst. Men men, jag är inte alltför sur på mig själv, ett litet återfall räknas inte. Dessutom har jag sovit för lite, somnade alltför sent igår. Så kan det gå, när tåget hem är försenat och man sedan fastnar i en intressant MSN-diskussion med Ellan. :)
Hittade förresten denna bild på oss från någongång för länge sedan. Är vi inte söta? ;)






Gårdagen var en helt vanlig måndag, med jogging, tyskaplugg och sen skola på kvällen. Vi avslutade kapitel 6 (tack och lov!). Varje kapitel har ett tema (i detta fall: Yrken) och behandlar en grammatisk "grej" ( detta kapitel: konjunktioner och prepositioner). Vi har skrivit CV, simulerat arbetsintervjuer och pluggat ord som "egenföretagare" och "anställningsintervju".. Och dessutom prepositioner... suck!
Igår började vi med kapitel 7, vars teman är kärlek och pluralformer. Yey! Känns mycket lättare! :)

Tjaa, har inte så mycket mer att skriva... Idag blir det också en vanlig dag. Har städat och håller nu på att byta lakan i min säng. Sen blir det dusch och lunch, och i eftermiddag fiollektion med Anna, och så ska jag göra läxan till imorgon. Inget spännande med andra ord ;)

Hoppas allt är bra med er!
Vad hittar ni på denna vecka? Nåt kul? Tell me!

Kram

Kommentarer
Postat av: Bosse

Veckoagendan!

Måndag: Kontorsjobb. Var hos Farmor ett litet tag

Tisdag: 2st kundbesök i Norrköping och Eskilstuna

Onsdag: Visning av ett jobb där vi arbetar på ledningen utan att bryta strömmen för ett antal kunder.Utanför Uppsala

Torsdag: Möte i Stockholm, innebandy på kvällen!

Fredag: Mer administrativt kontorsjobb. Träna på jobbgymmet på eftermiddagen!

Lördag: ?

Söndag: ?

2009-11-17 @ 16:54:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0