Lång ego-lista

Satt och tittade lite på bilddagboken och hittade några gamla listor som man alltid fyllde i om sig själv. Eftersom jag inte hade något att göra så fyllde jag i några stycken på nytt. Sen funderade jag på vad jag skulle göra med dem, och bestämde mig för att slänga upp dem på bloggen. Eftersom jag har en del nya läsare också så kanske det kan vara lite kul.

Varning för långt inlägg dock! ^^
 Here it comes:

1. Fullständigt namn: Ronja Maria Viola Ekström
2. Exakt ålder? 19 år ,9 månader och 27 dagar
3. Vart bor du? Just nu i Eiken, Schweiz
4. Bor tillsammans med? Familjen Senft; Olga, Christian, Michael och Anna, plus en läskig katt, elva kaniner och två hönor
5. Husdjur? Se ovan (kul att jag räknade dem som familj.. ^^)
6. Färg på ditt hus? Hmm, grått.. typ (sten)
7. När är du född? 4 januari 1990
8. Klass? Ingen just nu, men föralltid H3:are i hjärtat ;)


Min klass, för mer än två år sedan

9. Vilket år fyller du 100 år? 2090
10. Något jobb? Au pair
11. När gick du upp i morse? Tolv..typ
12. När ska du sova ikväll? När jag skrivit klart det här
13. Duschat idag? japp
14. Kramat någon idag? Ja, Elisabeth och Marco
15. Pussat någon idag? nope
16. Vad har du ätit idag? Hmm, först en yoghurt till frukost, sedan mackor till lunch, tre-fyra clementiner till mellanmål, finsk ost med hjortronsylt till kvällsmat och därefter ohälsosamma mängder chokladglass och maränger
17. Dagens klädsel? Jeanstights, t-shirt och kofta
18. Dagens smink? Typ.. mascara
19. Dagens roligaste? Hmmm, måste ha varit min och Michis dialog om kärlek (”usch och fy, jag hoppas att jag aldrig hittar nån som vill gifta sig med mig!!” ^^)
20. Har du många vänner? Jaaadå, bara att en del av dem är onödigt långt borta



Några av alla mina fina vänner

21. Vad gör du precis just nu? Sitter i sängen med datorn på magen och fryser om ena foten (den som inte har täcke på sig)
22. Vem kramade du senast? Måste ha varit Elisabeth
23. Vem pratade du med i telefon senast? Skypade med mamma och Kajsa
24. Vem fick du senast sms ifrån och vad stod det? Det senaste jag har i inkorgen är från Simon i min nya orkester: ”Hallo Ronja. Corinna holt dich um 19.15 uhr bei der reiffeisenbank. Liebe Grüsse” (”Hej Ronja. Corinna hämtar dig klockan 19.15 vid reiffeisenbanken.”

FAVORIT :
25. Film? Amelie från Montmartre
26. Låt? Det ändras ofta, men just nu ”Laughing with” med Regina Spektor
27. Mat? Har upptäckt mycket nytt och gott i Schweiz, men min favorit är fortfarande pannkakor
28. Dryck? Vatten. Och kanske Fanta vid festligare tillfällen. ^^
29. Färg? Rött
30. Stad? Stockholm, Zürich, Paris, Rom, London, Berlin.. Kan inte välja!


Jag tycker mycket om Zürich
 
31. Land? Schweiz och Sverige
32. Ämne i skolan? Det jag saknar mest är svenska, historia och filosofi

SENASTE :
33. Personen du tänkte på? Erik (lyssnade på Ska Bara, bandet som bland annat Erik spelar i, på bussen)


Min kompis Erik och jag på en maskerad en gång

34. Gången du grät? Onsdags
35. Pizzan du åt? Några veckor sedan, på en liten restaurang i Tessin
36. Gången du var i Göteborg? Det var så länge sedan så det minns jag inte
37. Gången du var i Stockholm? I juli


ANTINGEN ELLER :
38. Svart eller vitt? svart
39. Hund eller katt? Katt


Vår gullekatt Knut (hemma i Sverige). Så har såg han ut när jag åkte, han har såklart vuxit en massa sen dess

40. Ut och festa eller hemma och mysa? Hemma och mysa, men gärna med mina vänner!
41. Tvspel eller datorspel? Dator antar jag (Isbjörnsgolf!! :D)
42. Har du svart hår eller blont? Mer svart än blont i alla fall
43. Har du blåa ögon eller bruna? blå
44. Choklad eller lakrits? Dum fråga! Varför tror ni jag åkte till chokladens hemland? ;)
45. Göteborg eller Stockholm? Stockholm
46. Högerhänt eller vänsterhänt? Högerhänt
47. Coca cola eller fanta? Fanta!! :)
48. Pizza eller kebab? Helst varken eller, men måste jag välja så får det bli pizza
49. Randigt eller prickigt? randigt

ANTAL :
50. Glassar du ätit på en dag? Alldeles för många
51. Festivaler du varit på/ska på detta året? Ingen hittills, och det lär inte bli nån heller
52. Personer du saknar just nu? Alla som är kvar hemma i Sverige, eller i London eller i Wien, eller på andra ställen som är för långt bort för en spontanträff!


VEM :
53. Ska du träffa imorgon? Folket i orkestern
54. Sjöng du senast för? Hmm, sjöng faktiskt lite på ”I denna ljuva sommartid” för Olga förut
55. Hade du senast en msn-konversation med? Det var nog antingen Sandra eller Ida för ett par dagar sen
56. Spelade du tvspel med senast? Det var jättelänge sen jag spelade TV-spel, men datorspel var med Gustav


Visste du att jag: (med egna kommentarer i kursiv stil ^^)

(x) Cyklat utan händer Men fråga inte varför, för det är galet läskigt
(x) Har/haft converse Röda, gula, lila och bruna. Är sugen på ett par vita.. vi får väl se
(x) Viskat i någons öra Var ett riktigt proffs på viskleken förut.. INTE! ^^ Hör för dåligt för den
(x) Hamnat på sjukhus När jag var en liten plutt fick jag feberkramp
(x) Bakat sockerkaka Mumma.
(x) Lyssnat på samma låt en hel natt ”How to save a life” med the Fray tillexempel
(x) Har skrivit på någons arm Även om jag inte kan minns ett specifikt tillfälle så har jag säkert gjort det. Vi hade ju nån period då vi ritade på händer och sånt ^^
(x) Har dissat någon som ringt på min mobil Gjorde det senast i förrgår. Var nåt skumt schweiziskt nummer som jag inte kände igen
(x) Hoppat omkring på stan Ibland är det bara så att man får lust att hoppa lite
(x) Tycker om kladdkaka Jag är beroende
(x) Har ätit middag med någon jag tycker om Klart! Varför äta middag med folk man INTE tycker om?
( ) Tror på det övernaturliga
(x) Har spelat gitarr Har försökt i alla fall
(x) Skrattat åt mig själv Ibland kan man inte låta bli
(x) Sjunger i duschen För högt och för falskt
(x) Har skakat av nervositet Åhh, minns när jag spelade piano i kyrkan en gång. Mina ben slog i undersidan på pianot för att de skakade så
(x) Har skrattat så jag gråtit Och tvärtom också
(x) Haft solen i ögonen med ett leende Varje vår
( ) Slängt porslin i väggen
( ) Sjungit till Håkan Hellström med någon jag tycker om Av den enkla anledningen att jag inte är speciellt förtjust i Håkan Hellström
(x) Drömmer ofta mardrömmar Jag drömmer alltid mycket och konstigt, och ofta är det lite obehagligt också
(x) Har ett smeknamn ”Ekan” är det äldsta, nästan utdött. ”Ronnybonny” brukar pappa säga. ”Nonnie” kom Erik på, och ”Rönis” är antingen Erikas eller Elsas påhitt ^^
( ) Somnat på golvet Försökte komma på om jag gjort det, tex på luffen.. Men tror faktiskt inte det..
( ) Åkt buss genom halva Sverige
( ) Kastat mig framför ett fordon
(x) Skrapat upp knäna Vilken unge har inte gjort det ?
(x) Tycker att krig är idiotiskt För det är det, banne mig!
(x) Tuggat på ett grässtrå Mm, det är lite somrigt sådär. Men inte särskilt gott
( ) Trott att jag varit odödlig
( ) Kastat min telefon i vattnet
(x) Vaknat av att jag gråter
(x) Haft läppstift Jäpp, typ när jag gick påskkärring och sånt. Annars ser det mest dumt ut på mig
(x) Har gråtit i någons närvaro Jaa, fast det tycker jag egentligen inte om
(/) Älskar regn Fina sommarregn, eller att titta på riktigt skyfall genom fönstret, det älskar jag. Men om jag är utomhus, utan paraply så är det inte så himla roligt
(x) Har sprungit en kilometer utan uppehåll Gånger tio sisådär
(x) Har en studsmatta hemma Här i Schweiz har jag det ja
(/) Har sett en film mer än tjugo gånger Kanske inte tjugo riktigt än, men Amelie är på god väg
( ) Gillar att städa
( ) Har varit lunarnörd
( ) Har gråtit av lycka
(/) Kan över tre språk Svenska och engelska, och jobbar stenhårt på det tredje.
( ) Tror att jorden går under snart
( ) Tror på gud
( ) Är en negativ jävel
(x) Drömt att jag varit död Det var väldigt konstigt
( ) Har aldrig druckit öl
( ) Har en fobi
( ) Har ätit kattmat
(/) Är dålig på att säga nej
(x) Avskyr matte Bara för att det ÄR trist!
(x) Tycker om att spela piano Åhh, har inte spelat på typ fyra månader! Saknar!
(x) Är en dagdrömmare Blir mer och mer
( ) Har varit på hultsfredsfestivalen
( ) Är vegetarian
(x) Har tittat på stjärnorna med en varm känsla i bröstet När vi sov på Samuels balkong en sommarnatt, och såg tre stjärnfall.. Det var fint det!
(x) Hade gosedjur som liten Nalle är fortfarande kvar
( ) Ska flytta så snabbt som möjligt
( ) Knaprar ofta alvedon
(x) Skriver dikter eller andra texter Flera stycken per dag
( ) Är emot abort
( ) Borstar/kammar aldrig håret
( ) Har/haft tandställning
(/) Tycker om Britneys musik fastän du aldrig erkänner det En del låtar är faktiskt helt okej
( ) Äter godis på skoltoaletterna
( ) Skulle kunna ge vad som helst för någonting/någon just nu
( ) Gillar muskler
( ) Hatar mjölk
(x) Har cuttat mig i fingret på ett papper Aotch
( ) Har gjort något ytterst pinsamt på fyllan
( ) Ser på family guy
( ) Har gått/ska gå på bal
( ) Tycker att alla som inte kan slåss är veklingar Tycker att alla som slåss är veklingar
( ) Har snusat
( ) Har rökt
( ) Verkligen hatar att gå till tandläkaren
(x) Tycker att jesus verkar varit en trevlig prick Hur kan nån som var för kärlek INTE vara en trevlig prick? ;)
(x) Har dansat på scen Säger bara; Melodifestivalen på Platen, Hippiekollektivet
( ) Gillar att kasta folk i snön och snömula dom tills dom ber om nåd
(x) Har syskon Söstra mi!

Wooo, det tog längre tid än jag trodde! ^^ Nu är jag trööööött!! Bäst att sova, så att jag inte somnar på konserten imorgon. Vore ju lite pinsamt. ;)
Natti natti på er!


Kommentarer
Postat av: Christine

Kul! Varför grät du i onsdags? Mammafråga...

Kram

2009-11-01 @ 09:27:41
Postat av: Ronja

hade lite hemlängtan bara. men det gick över snabbt :) don´t worry!

puss

2009-11-01 @ 11:53:45
URL: http://ronjae.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0