Dop, Frankrike och karp

Idag var det dags för Michis dop och "Erstkommunion" (första nattvarden.. men inte konfirmation.. En smula förvirrande alltihopa :P)

Väldigt vackert väder hade vi, perfekt för dop. 26 grader.. (förlåt, jag var bara tvungen att skriva det :P)
Dopet i sig var också väldigt fint, mitt nya blödiga jag fick till och med blinka bort en liten liten tår..  Som tur var var det ingen som såg det!



Michi framför kyrkan, i första egna kostymen

När vi kom ut ur kyrkan bjöds det på lite fika till tonerna av Obermumpfs musiksällskap, vilket innefattar två av mina kompisar från Jugendband. :)


Musiksällskapet :)

Sedan drog vi iväg till Frankrike hela gänget (15 pers) där vi käkade karp på en restaurang. Hur gott som helst!! Åt tills jag nästan mådde illa och då åt jag lite till ^^

Michi fick presenter, jättefina. En bok om världsreligionerna, ett presentkort i nya leksaksaffären, tvåhundra franken, en radiostyrd helikopter och en stereo

Paketöppning

Efter många timmar på restaurangen tog vi en liten promenad i den minimala franska byn. HUr mysig som helst dock. Fast kanske inte att bo i ^^


Cést la France

Oui, det var i stort sätt den dagen. Kom hem runt sex, placerade oss ute i solen och bara var. Fram tills ungefär för en timme sen. Och nu ska jag snart krypa ner i sängen och se lite "Stockholm-Arlanda" innan jag somnar.

Har ni haft en bra helg? Tell me!

Kram

Kommentarer
Postat av: christine

Oh, ser underbart ut! Michi är såååå stilig i kostym.

Här är allt bra.

Kramar till er alla!!

2010-04-25 @ 21:19:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0