Fotoautomater, telefonkiosker och schweizertyska

I fredags eftermiddag tog jag tåget till Wildberg för att äta svenskt smörgåsbord med Samuels familj och hans mammas svenskagrupp. Det var myyys och kul att träffa folk som faktiskt lär sig svenska bara för att de tycker det är roligt. Och så var det god mat. Köttbullar och chokladbollar och annat nice.
Efter efterrätten gick Samuel och jag ner i deras biorum i källaren där vi nästan somnade till "Coco avant Chanel". Inte för att filmen är trist, för det är den inte, utan för att vi börjar bli lite gamla och helt enkelt somnar i soffan som två pensionärer ^^

På lördagen drog vi till Zürich frampå eftermiddagen. Vi satt vi sjön och åt yoghurt och bröd och njöt av solen.



När solen gick i moln och det blev lite kallt så gick vi en sväng, tittade på ett litet tivoli de ställt upp och satt en stund vid ett träd och pratade om livet. Sen tog vi spårvagnen till mysigaste stället någonsin, nämligen en riktig, gammeldags fotoatuomat, där man får fyra foton för sju kronor och alla kort är olika. Underbart ju!





Runt hörnet från denna fantastiska apparat hittade vi den engelska huvudstaden! Eller i alla fall en röd telefonkiosk. Som gjord för posing..





Sedan drog jag mig hemåt för att göra mig klar för födelsedagsfest hos Schenge från orkestern. Där var det helt okej kul, mycket för att jag höll mig till de som inte drack, som också är de jag tycker bäst om. Men jag struntade i att sova över som bestämt, mest för att jag redan vid halv tolv höll på att somna. Tror det har lite med min allergimedicin att göra, att jag är så trött. Så när Remo skulle åka vid ettiden så liftade jag hem med honom. Innan dess hann jag dock prata schweizertyska inför schweizare för första gången! Det ni! "Bisch mini Fründ odr niit?" sa jag (och stavning har jag ingen koll alls på, men det spelar inte så stor roll på schweizertyska ^^) "Är du min vän eller inte?" betyder det i alla fall.. :P

Idag, söndag, var förrförra aupairen Iva här på besök (hon bor i Schweiz). Vi var på öppningen av den nya leksaksaffären här i Eiken, och snacka om folkfest! Tror hela byn var där. :) Sen målade vi lite, åt mat, kollade på kort, och när Iva åkt vid halv åtta tog jag en timmes joggingtur i skogen, vilket var toppen!

Och nu är jag äntligen i fas med tiden igen! Känns bra!

Hoppas ni haft en finfin helg!
Ha det

Kommentarer
Postat av: Ida-Ida

Åh, jag vill också sitta vid vattnet i Zürich och äta macka och yoghurt! Varför var det snö när jag var där? Kan någon förklara den logiken för mig??? Det verkar ju alltid vara fint annars :P



Du verkar ju iaf ha haft en toppenbra helg :D Det gör mig glad, även om jag fortfarande saknar dig massor.



Puss och kram <3

2010-04-11 @ 23:25:06
URL: http://idawenstrom.blogg.se/
Postat av: Christine

Kram o puss!

Längtar tillbaka till dig!

<3

2010-04-12 @ 14:08:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0