Fredag 2 april och lördag 3 april 2010

Fredagen började tidigt. Vi åkte iväg redan vid åttatiden och kom fram till Fehraltorf vid halv tio. Där mötte vi familjen Oberholzer; alltså min kompis Samuel och hans familj. Packade in oss i deras bil och åkte till Rheinfall, ett maffigt vattenfall mitt ute i floden Rhein. Tog en promenad till en stad/by som heter Rheinau, det tog ungefär två timmar. Väl dör intog vi en fin lunch på en restaurang, tittade i kyrkan, hälsade på några alpackor och njöt av solen och det varma vädret. Sedan tog vi en båt tillbaka till Rheinfall och bilen, Innan vi åkte vidare hann vi dock med en glass och lite souvenirshopping. Såhär såg det ut:



Promenad


Rheinfall



Mammor läser meny

Båttur i solen


Nästa stopp blev den lilla staden Stein am Rhein där vi också gick en liten sväng. Var ju t.ex tvugna att titta in i chokladaffären med 300 sorter, och mamma och pappa köpte färgglad pasta i en annan liten butik.

Efter det hade det nästan hunnit bli kväll och vi åkte mot Oberholzers hem i Wildberg. Där fick vi gooood mat; Späzli och någon köttgryta med svamp. Mums!
Till efterrätt åt vi upp alla deras chokladägg.... wops ;)
Trötta, mätta och glada gick vi och lade oss och sen blev det lördag.

Den inleddes med en promenad i Wildberg i underbart vårväder innan vi tog tåget mot Zürich. Där strosade vi runt, tittade på utsikt, i kyrkan, satt på ett litet fik och tog en macka (mamma, pappa o Kajsa) eller en glass (jag) eller en kaka (Samuel och hans föräldrar). Myyyyys.


Utsiktsplats i Zürich. Mina "kaninöron" är tornen på Münster (typ Domkyrka)


Vi i Zürich






Efter en lång promenad genom staden ansåg vi oss vara ganska klara med den och tog istället tåget upp på ett berg nära staden som heter Uetliberg. Finfin utsikt över hela Zürich, med Alperna i bakgrunden.
Vi åt middag på en restaurang som var liiite finare och dyrare än vi trodde, men men.. Maten var toppen i alla fall. Sedan skiljdes vi åt på stationen i Zürich och jag och min familj tuffade tillbaka mot Eiken. Väl där fick vi veta att familjen Senft köpt marsvin.. Två stycken... Ehhehe... ^^
Nädå, har egentligen inget emot dem, bara jag slipper städa buren, haha :P



Uppe på Uetliberg



Fin mat


Utsikt från restaurangen


Det var nog den fredagen och lördagen. Finaste fredagen och lördagen på länge. Fortsättning följer... 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0