Lycka?

Den HÄR bloggen läser jag ibland, bara för att den är fin och hon bor i Paris, och jag tycker man behöver en dos av finhet och Paris då och då.
För ett tag sen så skrev hon om saker som gjorde henne lycklig. En mycket bra idé tyckte jag och härmar henne därför nu.

Detta gör mig lycklig, utan inbördes ordning:

Sol, vår, picknick i parken, gitarrer, saxofoner, piano, resor, sand mellan tårna, barnskratt, när det värker i benen av för mycket jogging, att efter ett långt simpass släppa ut håret ur badmössan/hårknuten och känna hur det flyter ut i vattnet, att ligga i hängmattan och nästan somna, att läsa en hel dag och tillslut inte veta vilken värld som är den verkliga, att få en kram av en god vän, att krama en god vän, jordgubbar, o´boy, choklad, när årets första snö faller, att titta på en vän och se att den tänker exakt samma som en själv och en hel massa andra saker.

Kan ni inte skriva lite vad som gör er lyckliga? Ni är så väldigt inaktiva i kommentarsfältet måste jag säga ^^
Men jag gillar er ändå

Kram

Kommentarer
Postat av: Erica

Vad glad jag blir! :D Och så fina saker du blir lycklig av. Kram kram

2010-04-12 @ 22:28:26
URL: http://enettaiparis.blogg.se/
Postat av: Linnéa

Hihi, du måste nog va en av de mest harmoniska människorna jag känner ^^

Du kan läsa i dagens inlägg vad jag blir lycklig av för den här idén måste man ju bara ta efter :D

(jag har också ett väldigt inaktivt kommentatorfält, vad säger du om att göra ng åt det och försöka kommentera ngt varje dag på varandras bloggar? :)

kramisar!

2010-04-13 @ 12:23:47
Postat av: Christine

Du är fin du!!!

Lycka för mig: Du och din syster, sol,resor, Lövö, en bra bok, lata dagar på stranden,kissen Knut mm.

<3

2010-04-13 @ 15:45:44
Postat av: Elaine & Bengt-Olof

För oss "lite äldre" är lycka att läsa och höra våra ungdomars syn på livet och ideer om framtiden... Jättekramar Mm & Mf

2010-04-13 @ 16:16:28
Postat av: Kajsa

sol, vår, gräslukt, varm asfalt, solvarm hud, trumpeter, musik, spanien, spanjorer, europeiska länder med städer som bara ÄR, människor som gör som dom vill men som fortfarande är snälla och glada, impulsivitet, tv-serier hihi, filmkvällar med godis och en massa täcken och kuddar, böcker som är så bra att man gråter när dom är slut, drömmar som gör att man bara vill sovasovasovasova vidare, när livet är som drömmarna som gör att man bara vill sovasovasovasova vidare, du, skoldagar som mest består av skratt och tokigheter, när lärare låter elever ligga i gräset och "plugga" och själva också ligger i gräset och "lär ut", första snön, sista snön, sommarkvällar som aldrig tar slut, nästan ALLT gör mig lycklig nu!

2010-04-13 @ 17:10:27
URL: http://kattblues.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0