Måndag 5 april 2010

Måndagen minns jag faktiskt mycket bättre än söndagen.. Vad nu det kan bero på :P

Efter frukost på hotellet blev det bilfärd hemåt. Med flera stopp såklart. Det första var uppe i bergen, vid Simplonpasset. Där var det snöigt värre:






Nästa halt var staden Sion med sina borg. Där hade våren kommit. Vi gick såklart upp för kullen för att titta närmre på byggnaden:


Borgen i Sion





Från Sion bar det av mot Montreaux, som var lyxigt, minst sagt! Och där hade våren kommit ännu längre.




Montreaux ligger vid Genevesjön



Sista stoppet innan Eiken blev huvudstaden Bern. Där har jag visserligen varit, men det var tre år sen snart.. (galet!) så jag kände bara igen mig på två ställen. En finfin stad är det i vilket fall, det tycker jag.






Sedan kom vi till slut hem till Eiken igen, och trötta som vi var efter resandet stupade vi i säng.

Kommentarer
Postat av: christine

Tack, tack för en underbar vecka!

Love you!

Mutti

2010-04-09 @ 09:40:34
Postat av: Ida-Ida

Fina bilder :) den på dig i borgen är verkligen jättefin :)

2010-04-09 @ 11:10:00
URL: http://idawenstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0