På luffen genom Europa

Sommaren 2008 packade jag och mina två fina vänner Sandra och Ellan våra ryggsäckar, hoppade på ett plan och flög till Frankfurt. De följande tre veckorna reste vi runt i Europa med tåg, och det var utan tvekan det häftigaste jag någonsin gjort. Och det hemskaste. Och det underbaraste. Och det jobbigaste. Och det vackraste.

Eftersom en bild säger mer än tusen ord så får ni ett litet urval här.



I Zagreb i Kroatien hade vi lite disco på en parkbänk


I samma land besökte vi Hvar; ön där solen alltid skiner


Nästa land var Italien, där vi, förutom att hälsa på Gustav, hann se Venedig...


...och lite, lite av Florens


Sedan bar det av till Österrike och Salzburg


Operan i Wien hanns också med


I Schweiz vandrade vi upp på berg


Och så hade vi snöbollskrig i sandaler och shorts


I Spanien upptäckte vi Barcelona för några dagar


Sista stoppet blev Paris




Vi hann med sjukt mycket på bara tre veckor. Vi provade "Power-Puff-pinglorna"-outfits i en spansk secondhandaffär, vi åt frukost på Starbucks, vi stod plötsligt utan boende i Barcelona, en tredjedel av oss fick kärleksbrev och telefonsamtal från en parisare, vi träffade Don Juan och hans kompis på ett tåg, vi blev väckta av en kinesisk kille mitt i natten, vi åt massor bröd, vi badade en del (mest jag), vi sov på en stenig strand, vi åkte färja i flera timmar, vi blev jagade av en galen hund, vi fikade på Ameliés café, vi myntade odödlig uttryck som: "Du ska inte tro du har en säng förrän du ligger i den" och mycket mycket mer.

Nästa luff; sommaren 2011. Vem är på?

Kommentarer
Postat av: Christine

Kul, kul!!Önskar nästan att jag var 20 år igen!!! Klart du ska luffa nästa sommar. det finns säkert någon/några som hänger på!!!

Kram

2010-04-14 @ 13:59:11
Postat av: Ida-Ida

Jag vill!!! Om jag skulle hinna med och ha råd att göra det :)

2010-04-14 @ 14:56:22
URL: http://idawenstrom.blogg.se/
Postat av: Powerpuffpinglan Sandra

<3 count me in !!

2010-04-15 @ 13:40:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0