Året som gått - del två

April:

April inleddes med besök från Sverige. Det var fina familjen som tagit planet ner till Schweiz. Vi vandrade runt i Basel, var på orkesterrep och gjorde små resor, både med värdfamiljen och familjen Oberholzer.



Kajsa och Anna på äventyr - de är så söta, de pratar inte samma språk och förstår ingenting som den andre säger, men ändå har de rätt kul ihop :)





En annan dag i april var jag och Samuel i Zürich och lekte med fotoautomaten.




Annars innehäll april mest väntan på sommaren, glass i Tyskland, dans hela natten med tjejgänget från Zürich, Mamma Mia-musikal i Basel, studsmatta och Michaels dop. En sväng till finfina Luzern med två finländare hann jag med också.


Åhhh, en sån underbart vacker stad!



Maj:

I maj var jag på medeltidsmarknad i Tyskland och hängde en hel del med Elisabeth. En bit in på månaden var det dags för efterlängtat besök från Sandra. :) Vi fikade, slappade, åkte runt med tåg, dansade i Zürich, var i skolan i Basel, firade Michaels födelsedag i regn och bara hade det allmänt fint!


I Zürich

Sedan var det dags för det jag och Samuel drömt om och planerat såååå länge, en resa till Ellan och PARIS! :D
Ett par underbara, förvirrade, onyttiga, drömlika, fantastiska dagar i den franska huvudstaden.











När jag kom hem var jag förkyld och tillbringade mycket tid i sängen. Efter ett par dagar blev det dock trist och jag drog till Lausanne i franska delen av Schweiz tillsammans med Nadine och Samuel. Där var det rena sommaren. På de flesta bilder såg jag inte riktigt klok ut, men det var en fin dag. Och jag fick den finaste födelsedagspresenten ever, en alldeles egen Amelie-låda! Åh!






Slutet av denna månad var jag på orkesterläger och det var så fint, så fint och jag ville aldrig åka därifrån! Musiken - är ren lycka!



Juni:

I början av juni var jag (och halva orkestern) sjuk ett tag, men piggnade snabbt till. Det var tur det, för en av de första dagarna denna månad åkte jag hem för att vara med vid min systers student. Det var en överraskning för henne (och alla andra) att jag kom, och det blev succé :P



Jag återvände till Schweiz och blev sjuk igen, denna gång inte fysiskt utan av ångest för att slutet på mitt Schweiz-år närnade sig med stormsteg! Jag firade Samuels 20årsdag med honom och hans vänner vid en sjö, klantade mig med tågresandet, lyssnade på Melissa Horn, hade sista tyskalektionen i Basel, besökte Zürich för sista gången och repade massor med orkestern.
Det var nämligen dags för stor musikalkonsert, och mina föräldrar blev inbjudna, fick flyg och allt betalt av orkestern! Hur fint!?!

Sista veckan blev jag intervjuad av lokaltidningen och förärades ett tvåsidigt uppslag och bild på förstasidan :)
Dessutom gick jag på konstutställning med en vän och letade fossiler med barnen.

Den allra sista helgen var det två fester som gick av stapeln och på båda blev jag bortskämd rejält!
Den första var grillfest med orkestern (på midsommarafton, fast det firar man ju inte i Schweiz.) Jag fick en stor låda med schweiziska godsaker, och en fin fin fin bok med bilder från min tid med orkestern





Den andra festen var min avskedsfest, och även där fick jag fina presenter. Halsband, bok, kasettband, nyckelring, godis m.m m.m. Dessutom skrev alla en hälsning på min schweizer-tshirt.








De allra sista dagarna kramade jag Elisabeth hejdå och grät på tåget, jag kramade min orkesterbästis Beat hejdå och grät i trädgården, jag kramade Samuel hejdå och grät på mitt rum. Jaaa, jag grät mycket och bloggade nästan ingenting.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0