Idag har jag...

  • Varit uppe med tuppen och tvättat nästan alla kläder jag äger
  • Städat i min lägenhet
  • Läst ett antal sidor kurslitteratur
  • Känt mig som en riktig hemkunskapslärare när jag lärde en amerikan och en litauer hur man gör kanelbullar och pepparkakor. (och tvingat dem att smaka på pepparkaksdegen såklart ^^)
  • Vandrat campus runt med Cassandra och Max för att hitta ett ställe att dricka te på.
  • Misslyckats med föregående punkt och därför intagit denna ädla dryck hemma hos Cassandra istället, under trevligt småpratande om ditt och datt.
  • Sett sista avsnittet av underbara "Våra vänners liv"
  • Sett "Sagan om ringen" nummer 3


Tyvärr framgår det inte så vidare tydligt av bilden hur stor denna kanelbulle (made by Coulson) är, men om jag säger att den precis fick plats i min hand så kan ni tänka er :)

Idag var det ju måndag, vilket jag i mitt förvirrade tillstånd inte fattade förrän framåt eftermiddagen. Det betyder att ännu en helg gått. Den spenderades bland annat i en tenta-lokal, hemma hos klasskompisen Elin, i en badtunna på en parkering (mycket trevligare än det låter) och på promenader i snön.
Dagarna som kommer har jag inte mycket planerat. Lite telefonsamtal med olika vänner, kanske en trip till staden, och så klippning, packning och städning innan det på torsdag bär av mot släkten och det stora julfirandet. Men innan dess hörs vi säkerligen igen.

Godnatt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0