Resten av skidresan

Onsdag 17/2-10 klockan 19.30:

Vädret har slagit om, i alla fall lite. En del moln har dragit sig in över Alperna, och skapar lite snöfall. Men det är rätt nice. Jag menar; mitt ansikte är redan ganska rött, jag behöver ingen mer sol! Idag gick skidåkningen...sådär. Har fortfarande ont, speciellt i knät. Det var där jag slog mig mest vid mitt lilla fall i måndags. Annars var det ”som vanligt”. Åkte på förmiddagen, åt lunch (varmkorv och pommes idag), åkte på eftermiddagen, hämtade barnen vid skidskolan och åkte ner till byn. Vid kvart i fem var vi hemma, jag duschade och sen åt vi. Raclette. Mumma! Ikväll blir det dock ingen skridskoåkning, vi är alla för trötta. Nu sitter vi framför TV:n, och om typ en timme eller så tänkte jag lägga mig. Natten tills idag kändes alltför kort. Somnade vid halv tolv ungefär, och när jag vaknade vid åtta kändes det som om jag sovit en timme eller nåt. Dessutom protesterar hela min kropp, vill bara sträcka ut sig. Så... snart natta :p

Har förresten pratat med Samuel i telefon idag, vi bestämde att vi drar till Paris 12-16 maj. :) Ska bara kolla med Ellan först om det går, och om Sandra också kan komma då. Hoppas!! :)

Han berättade också att han har hittat nåt skoj till mig i New York, gissa vem som är nyfiken!?!!! ^^

Sammantaget en bra dag alltså, och smärtan i kroppen är okej den med, det visar ju att man gjort nåt.

Såå, ha det bra, vi hörs snart igen.

Torsdag 18/2-10 klockan 20.00:

Det har snöat hela natten tills idag, och trots att det slutade innan vi kom upp i skidbacken så var naturligtvis alla pister täckta av nysnö. Härligt; första åket! Innan det hunnit bildas omväxlande snöhögar och isiga ytor. Jaa, idag var det lite ansträngande, och inte blev det bättre av att mitt knä fortfarande gör ont. Därför blev det fler pauser idag än annars, först en vid elva med varm choklad, sedan middagen vid tolv då Olga kom upp och vi åt morötter, mackor, pommes och äpplen. Sedan igen vid tretiden, då åkte Christian lite ensam medan jag och Olga åt Sachertårta på restaurangen. Gött. På eftermiddagen, när liftarna stängt, åkte vi ner till byn med barnen och när vi kom hem åt vi mat, idag resterna från igår, dvs lite potatis, lite tomater, lite svamp och på alltihop ost. Smakade bra. Sen kollade vi film, och åt onyttigheter. Nu ska föräldrarna åka skridskor, jag och barnen stannar här, pga mitt knä och dessutom är vi trötta. Snart i säng med andra ord. Vi hörs imorgon.

Fredag 19/2-10 klockan 17.00:

Idag var det scheisseväder! Inte kul alls! Häftigt snöfall, extremt dålig sikt och massa djup lössnö i pisterna. Blää! Dessutom har jag sovit dåligt pga mitt knä; vaknade flera gånger i natt av att det gjorde ont. Såå, sista dagen i backen blev ingen toppendag rent skidmässigt. Men med många pauser så gick det. På eftermiddagen hade barnen avslutning med skidskolan, vilket betydde slalomtävling. Michael vann sin grupp och Anna kom trea. :) Finfina medaljer fick de, och de var väldigt stolta. :)
Vid fyratiden lämnade jag tillbaka mina skidor, och sen tog jag och barnen bussen hem, medan Christian åkte skidor ner.





Och där tar min offlinebloggning ett plötsligt slut. Vi åt och sen kan jag säga, för att inte gå in på mer eller mindre ofräscha detaljer, att jag var oförmögen att sätta på datorn. Någonsorts magsjuka drabbade mig och jag sov inte många timmar natten tills idag. Usch!
Idag åkte vi hem, tog en sväng genom Italien och Österrike på vägen. Jag mådde inte bra, det kan jag säga, men mycket bättre än i natt. Dock känner jag fortfarande av det, så snart blir det sängen för min del.
Men först, lite bilder. (Klicka så blir de större.. ni vet ^^)

                


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0