2009 Januari - April

Såhär sex dagar in på det nya året så tänkte jag att jag skulle göra en liten sammanfattning av det förra. Så här kommer första delen; januari till april 2009.


JANUARI:

Första januari 2009 minns jag mycket väl. Det var dagen efter en toppenfest hos Erik, och jag tog bilen hem till honom på morgonen igen (bara några timmar efter att jag åkt därifrån ^^) Där väckte jag i stort sett Erik, Linnea, Lina och Eloff och vi tog en lång, kall och mysig promenad runt Råssnäsudden.



Vad hände då alla andra dagar i denna månad? Jo, den fjärde fyllde jag nitton år. Kände inte riktigt för att fira, men några vänner kom i alla fall förbi på lite mys.

Annars drömde jag mig bort en stor del av denna månad, och den 11 begav jag mig ut på resa med några vänner till Hamburg, där vi inkvarterades hos varsin familj och följde med några mer eller mindre jämnåriga till skolan

 
Min tyska värdfamilj

Väl hemma igen levde jag kvar i min ”drömma-sig-bort”-bubbla, där skolan inte alls passade in (i alla fall inte naturkunskapen), men där gitarrövande tog stor plats. Trots det kan jag fortfarande bara en låt ^^

Ellinor fyllde arton och hade trevlig sammankomst hos sig. Jag blodade ner min vita klänning och fick låna en mycket finare, blå av Ellan. Vi spelade plockepinn och lekte valrossar med salta pinnar. Dessutom hann vi med lite charader. Fina grejer!

 

 

FEBRUARI:

Första februari tillbringade jag med nästan samma människor som första januari, nämligen Erik, Linnea och Eloff. Denna gång i Motala Bowlinghall. Jag kom näst sist :(

 Några dagar senare drog min underbara klass iväg på en efterlängtad resa till Italiens huvudstad bella Roma!

Underbart var'e! Fullt av kyrkor, kyrkor och.....kyrkor! Och en hel del intressanta saker. Och allt blir ju bara bättre när man är i sällskap av H3 och blir guidade av Per ”the master of history” Eriksson!

 

 
Nästa resa kom kort därefter. Det bar iväg till Schweiz för att hälsa på samuel. Jag, Sandra, Erik och Linnea satte oss på planet på alla-hjärtans-dag, och sedan var det en veckas skidåkning som gällde. Med joddlande murmeldjur, massor av varm choklad och såklart underbara backar kan man ha det mycket trevligt ^^

 


Det som var kvar av februari ägnades åt febrilt projektarbetande. Ingen tid att drömma inte!

MARS:

Första halvan av mars var ganska händelselös. Men näst sista veckan dök våra Hamburgvänner upp för att besöka oss precis som vi besökt dem. Vi hälsade dem välkomna med riktigt vinterväder, vilket medförde att bla våra guidade turer i Vadstena och Linköping blev otroligt kalla! ^^ Men trevligt hade vi i allafall

 


APRIL:

April är försvunnen ur minnet. Totalt borta. Tar en titt på bilddagboken för vägledning, men det hjälper inte mycket. Verkar som om jag mest längtade efter vår och sommar. Säkerligen lyssnade jag på Lisa Ekdahl, försökte spela gitarr, suckade över läxor och drömde om något annat än vardag.

En dag var vi på Omberg också, och där luktade det vår :)

 


Resten av året kommer snart :)


Kommentarer
Postat av: Ida-Ida

Otroligt kul idé :) Jag tänkte göra samma sak, vara lite härmapig :) Har inte så mycket annat för mig just nu :P



Hoppas det är okej :)

2010-01-06 @ 13:23:53
URL: http://idawenstrom.blogg.se/
Postat av: Ronja

Gör det! (Har själv snott idèn fran en massa andra bloggar ^^) Blir skoj att läsa din :)



Kram

2010-01-06 @ 17:07:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0