2009 Maj - December

MAJ:

I maj var vi på Lövö, hela släkten, och städade som vi gör varje år. Som vanligt var det myyysigt :)

 


Pappa fyllde femtio, och vi hade fest.. Eller vänta, festen var senare.... tror jag. I alla fall så hade han födelsedag.

Annars hände inte mycket den här månaden heller. Känns som om jag skriver så om varje månad, men faktum är att trots att det inte hände så mycket så var det ändå fina månader. Självklart var jag mycket med mina vänner, fikade, hörde musik och allt annat som gör livet fint.


JUNI:

Den stora grejen i juni var såklart STUDENTEN! Tolv år av skola var över, och det var med mycket blandade känslor jag sprang ut. Hela dagen skrattade och grät jag om vartannat, och sammantaget var det både den bästa och den värsta dagen i mitt liv. Fast mest den bästa. :)



Dagarna efter studenten spöregnade det, och jag låg två hela dygn i sängen tror jag. Det är extremt ovanligt för att vara mig.

Sedan började jag sakta vakna ur dvalan. Långsamt insåg jag att bara för att skolan var slut så var inte vänskapen det, och det kändes såklart finfint!

Midsommar tillbringades som vanligt på Lövö, och den här gången var Sandra med. Det blev det obligatoriska firandet med blominsamling, dans kring stången, fika, tipspromenad och kvällsgrillning med volleyboll. Underbart.

 

JULI:

Den andra juli tatuerade jag mig! En liten not på axeln! :) Blev superdupernöjd!

 

Den 27:e stack jag till Stockholm och mötte upp Samuel och hans kompis Dave som var på tågluff. Det blev tre soliga dagar i huvudstaden då vi bara drog runt som vi kände för, åt bröd och yoghurt från coop, satt i parker och läste och helt enkelt hade det bra. Kvällarna tillbringade vi på en gräsplätt vid vårt vandrarhem, precis vid vattnet, där musiken från Mosebacke hördes på avstånd och solen gick ner bakom slottet.

 

Annars var juli månaden då jag jobbade och var med Ida och Sandra. Vi sågs nog varenda dag! Det var fint!

 

AUGUSTI:

De första sju dagarna i augusti spenderade jag med Ida och Sandra. Nästan hela tiden. Annars sa jag mest ”hejdå” till folk, för den åttonde åkte jag till Schweiz.

 

Augusti var toppen! Jag träffade Samuel igen, var på en tvådagarsvandring i Alperna med min värdfamilj och bara njöt av att vara i ett nytt land.

 


SEPTEMBER:

Men i september kom vardagen även till Schweiz och efter ett toppenbra besök av Ellan så fick jag hemlängtan några veckor. Usch det var hemskt! Boten blev att prata ofta med mina fina vänner, shoppa en massa och titta på Sex And The City. Och som tur var hjälpte det.

 

OKTOBER:

Oktober var besökens månad. Först kom Kajsa, och vi gjorde små utflykter; till Italien, till Basel, till Zürich och Wildberg och så tillbringade vi fem minuter i Frankrike också. Mys var det!

 

Sedan kom Gustav. Vi sov en himla massa, och när vi inte sov så slappade vi och spelade isbjörnsgolf på datorn. Inte så mycket aktivitet alltså, men det var härligt. Och lite gjorde vi ändå, nu när jag tänker efter. Vi var på tyskalektion, på bio och så var vi ute och dansade en hel natt med Samuel. :)

 

NOVEMBER:

I november lyssnade jag galet mycket på Kate Nash, gick på Thanksgivingmiddag, hade min första konsert med Jugendband och svävade på små musikmoln av lycka efteråt.




Jag var även på bio med Samuel, på IKEA med Elisabeth och började inhandla julklappar.






Dessutom anlände de magiska vantarna från Sandra i London! <3

 

 

DECEMBER:

I december planerade jag mycket för min hemresa. Stämde träff med en massa folk därhemma, planerade nyårsfest och resa till Ida i Jönköping. Men hann trots det med en julmarknad i Basel, Regina Spektorkonsert, ännu en konsert med Jugendband och pralintillverkning, innan jag styrde kosan mot Sverige.

Väl hemma åkte jag först av allt och hälsade på Ida i Jönköping, och det var en toppenhelg!





Resten av jul och nyårstiden förflöt på samma sätt, med massor av fina återseenden och mysiga dagar i ett vintervitt Sverige.
Nyår firade vi hemma hos mig, det blev kombinerad nyårs- och tjugoårsfest. Det var toppen!

 

Tjaa hörni, det var mitt 2009 det. Ett mycket, mycket händelserikt år, minst sagt! Nu hoppas vi att 2010 blir minst lika bra och spännande!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0