Another Saturdaynight

Hej på er!

Åhh, idag har jag varit seg med bloggandet, jag vet. Har helt enkelt haft fullt upp :)

När jag precis ätit frukost och satt i pyjamas och läste mail så ringde Elisabeth. Vi bestämde oss för att ses, och det gjorde vi i Basel. Tog en fika, kollade lite i affärer och så. Det var mysigt att ses igen :)


Gör smygreklam för Starbucks i min blogg :P

Sedan åkte jag hem, åt och bytte om i stort sett, innan det var dags att gå på konsert. Musikverein Obermumpf (som några kompisar är med i) spelade "Sounds of Switzerland". Och det var det verkligen, kan jag intyga!! Alphorn, joddling (joddel??), kobjällror och till och med bräkande från livs levande getter! :) Jag och de jag var där med (fyra tjejer från orkestern) hade riktigt roligt!! :D

Kanske ska berätta om gårdagskvällen med. Om ni vill höra? :P
(Annars kan ni ju sluta läsa nu,haha)

Det var som sagt orkesterrep, och som vanligt var det hur roligt som helst. Nästan FÖR roligt (är svårt att spela seriöst när man nästan skrattar så man gråter!) Efteråt gick vi som vanligt till "puben" Schlüssel och där var det fullt drag vill jag lova! Tre stycken ur något motsvarande Frälsis var där och spelade och sjöng fö fulla muggar, och såklart stämde alla gäster in. Till och med lite joddlande åstadkom de. :) Me like! ^^
Drack varm choklad och Fanta, och som vanligt fick jag INTE betala min egen nota (Det är nästan slagsmäl om vem som ska ta den :P) Så bara så ni vet; jag börjar vänja mig! När jag kommer tillbaka till Sverige kommer jag förvänta mig att ni betalar :P
Fick skjuts hem av Valentin vid halv ett-tiden och gick glad och nöjd till sängs. Känner mig så himla glad att jag hittat orkesterfolket! Har blivit otroligt välkomnad och ler oavbrutet där :)

Nu ska jag sova. Hoppas ni har haft en fin dag!

kramar

Kommentarer
Postat av: christine

Hej!

Vad GLAD jag blir att du haft det så bra, trots att Sam blev sjuk. Muusik förenar, det vet du va!!! Ett av de bästa sätten att få vänner är att börja i någon orkester, kör, band eller liknande. Något att tänka på till hösten med, kanske.

Kram från mamma

2010-01-10 @ 09:42:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0