Ett underverk för 5 kronor och 75 öre

Hej igen!

Nu har jag lite tid, äntligen. :)
Olga, Christian och Anna är i Basel, Olga åker till Berlin ikväll och de andra skjutsar henne. Michi borstar tänderna och själv sitter jag här och har precis lagt in lite bilder från dagen i datorn. Ni ska få se dem.

Började dagen med en tur till Basel, jag var på jakt efter skor (jaa, jag vet, jag shoppar galet, men men ^^) Ville ha ett par svarta, lite mer finskor som jag kan ha på konserter och så.
Hittade dessa, som jag tyckte var snygga:

 
De fick alltså följa med hem (klicka för större bilder)

I Basel var det nästan lite vårkänsla idag. Blev lite varm i min tjocka jacka, solen sken och man hörde ljudet av snö som smälter och fågelkvitter.. Men sen kom jag till Theaterplatz, och insåg att det faktiskt fortfarande är vinter. Såhär ser fontänen där ut:


Fontänen har frusit, men som man ser så sprutar den ändå vatten :)

Innan jag åkte hem gick jag in i stans finaste chokladaffär, ni vet en sån där där allting är upplagt bakom glasdisk, och expediterna har vita handskar på sig. Därinne spenderade jag 5 kronor och 75 öre, och kom ut med en liten ask.


Lilla lådan

I lådan befann sig ett underverk! En liten Luxemburgerli!


Maräng med chokladsmak och underbar chokladkräm i mitten (de finns i alla möjliga smaker och färger)

Sen åkte jag hem. Anna hade kommit hem tidigare från skolan för hon hade ont i magen. Men efter ett par timmars vila och lite tabletter så mådde hon bättre och nu ikväll var hon som vanligt igen. För några timmar sen åkte Olga till Berlin med sin skolklass. De kommer tillbaka på måndag, och eftersom Christian jobbar massa så betyder det mer ansvar för mig. Men är inte vidare orolig, jag har läget under kontroll om man säger :P Och i helgen är han ju hemma.

Nu ska jag snart krypa till sängs.
Hoppas ni har haft en fin dag :)

Kramar

Kommentarer
Postat av: christine

Ha det gott du med! Nu ska jag sova.

Godnatt o puss

mamma

2010-01-14 @ 22:16:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0