Första och andra januari

Fortsätter min lilla återberättelse.

Första januari 2010 grydde och jag packade min resväska. Framåt eftermiddagen bagav vi oss mot Stockholm. Väl där dundrade vi in hos min faster och intog deras hus ett tag. Gick och lade mig tidigt, men kunde inte riktigt sova. Lots to think about och lite resfeber hade jag nog.

Andra januari gick vi upp tidigt och åkte till Arlanda. Naturligtvis var planet lite försenat eftersom de var tvugna att isa av det medan vi satt därinne. Avisningsvätskan rann längs fönstrena och när barnet bakom mig högt ropade: "Det ser ut som spya mamma!" så log jag för mig själv. Precis vad jag tänkte!

Vid halv tolv landade vi i Zürich där familjen hämtade mig. Åkte hem till Eiken, åt lite och drog sedan direkt till Wegenstetten och orkesterrep. En smula trötter och lite "chrüsimüsi" som de säger här (dvs lite virrig, lite lost). Men det var ett roligt rep, kören som ska sjunga till några låtar var också där, och det lät riktigt snyggt.

Sedan hem, duscha, packa upp lite och tillbaka till Wegenstetten på kvällen för middag med orkestergänget.


Jag och Caro (hon spelar trumpet, annars är hon riktigt schysst, haha.. ^^)

Berättar om gårdagen imorgon, då kommer det bilder med. Internet är lite segt just nu nämligen ^^
Hörs

kram



Kommentarer
Postat av: Kajsa

det där med trumpet väljer jag att ignorera! hehe

2010-01-05 @ 15:41:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0