Lördag

Hejsan!


Jag har vaknat nu, höll jag på att säga, men faktum är att jag redan varit vaken sex timmar. Och att jag är trööööööööött!!! Skulle kunna sova en massa mer!

Hade i alla fall en underbar kväll igår. Inga fotos att visa tyvärr. Först var det rep med orkestern, och jag fick en "fin" lila och grön slips som tillhör orkesteruniformen. På tisdag ska jag troligen få en matchande väst också. Så måste jag köpa en vit skjorta, och med svarta byxor och de nya skorna så är outfiten komplett.. Kommer bli hot!.. not ;)

Sen gick vi till vårt stammisställe, där vi fick gratis pommes (yey!) och drack en massa fanta (jag) och öl (killarna) och iste (de andra tjejerna). Jag hade tur, hamnade vid det helt klart coolaste bordet.. ;) Och töntigaste (me like!) Kvällen bjöd på bland annat sockerkrig, allsång, svenskaundervisning, schweizertyskaundervisning, toabesök a'la fjortis (dvs; en tjej måste på toa, alla tjejer följer med ^^) och annat skoj. Har inte skrattat så mycket på länge. Det finaste var ändå när Caroline utbrast; "Du bist einfach toll!" ("Du är toppen!") efter att jag lyckats med ett skämt :) Yey! "Du auch!" ("Du med!")  Faktiskt så skämtade jag massor igår, var på toppenhumör helt enkelt.  :D

Efter att ha kindpussat folk i en halv evighet (ska LÄTT införa det som avskedshälsning i Sverige!!) så skjutsade Valentin hem mig vid kvart över ett-tiden. Och vid två ungefär somnade jag sött ^^
Vaknade vid tiotiden, och upptäckte att mitt hår, mina kläder, min kudde, jaa, faktiskt hela mitt rum stank av rök! Verkligen STANK! Det är det enda som är mindre trevligt med att gå ut med orkestern, alla rökar så himlans! Och det fastnar ju direkt!
Så på förmiddagen blev det dusch med hårtvätt, byte av sängkläder och alla kläder ner i tvättkorgen. Sen fick jag vädra en timme eller sådär, och nu kan man vistas här igen, även om det då och då komemr som en liten pust av lukten..

Sen spelade jag Monopol med barnen (börjar bli trött på det spelet nu!) och nu är de ute och städar i kaninburen. Christian bygger på övervåningen, och jag tror att jag somnar snart ;)

Så, vi hörs sen

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0