Te, svenskt smörgåsbord och nattfilm

Jag har tillbringat helgen med familjen Oberholzer. :)

Igår mötte jag först Samuel i Zürich. Vi promenerade lite och drack sedan te på ett mysigt litet fik. Det är sånt jag gillar med Zürich och andra storstäder, att man bara kan promenera runt i flera timmar och upptäcka nya platser och så. :) Me like!

Sedan mötte jag hans mamma och hennes kompis på tågstationen och vi åkte till staden Zug för att äta svenskt smörgåsbord. Det var en svenska som lagat all mat och det var GOTT! :) Åt en himla massa köttbullar, tunnbröd, och till efterrätt små små semlor, polkagrisar och äppelpaj. Mumma!!

När vi ätit i galna tre timmar tog vi tåget tillbaka till Wildberg. Där bestämde vi oss för att se en film allihopa, så vi kollade på "Änglar och Demoner". Det roliga med den filmen är att ju fler gånger man ser den, desto mer gömda grejer upptäcker man ^^

Klockan två var filmen slut, och vi somnade.

Imorse var planen att jag skulle ta bussen hem vid halv tolv. Fast om man vaknar kvart över tio och bestämmer sig för att snooza en timme så hinner man inte riktigt. Därför blev det halv två istället. Vi åt frukost till ett och sedan begav jag mig hemåt. I vanliga fall tar det knappt två timmar. Idag, på grund av att det är söndag, tog det två timmar och 45 minuter. Vilken tur att jag gillar att åka tåg ^^

Fick vänta en halvtimme i Zürich och tog då en kort promenad runt stationen.. Så här såg det ut i Zürich idag:




Kommentarer
Postat av: christine

Låter som en riktigt, riktigt mysig helg!

Kram mamma

2010-01-31 @ 20:22:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0