Underbar helg

Jag har haft en underbar helg!

Det började i lördagskväll. Klockan kvart i sju befann jag mig i ett musikrum på övervåningen i en gympasal (joo, det är sant, det finns ett musikrum med flygel och allt i gympasalen :P), där jag tillsammans med resten av gänget i Musikgesellschaft Concordia Wegenstetten utförde diverse andnings- och uppvärmningsövningar. Bland annat öronmassage ^^ Jo, för öronen är den viktigaste kroppsdelen när man skapar musik ihop :)

Sedan tog vi våra instrument, knäppte våra västar, rättade till slipsarna och äntrade scenen. 80 minuter senare hade vi avslutat vår musikaliska resa runt jorden (låtar från en massa olika länder). Helt underbart kul var det! Så här såg det ut:



Till vänster är kören som sjöng på två av låtarna


Scenen, med den enorma luftballongen som vi flög runt jorden med. Ni kan ju tänka er hur det lät när den tillslut gav upp och sprack. Imagine the BANG! ;)


Hela "min" familj var och lyssnade, och Samuel hade också kommit :)


Jag vet inte vem som gjort bordsdekorationerna, men denna någon kan inte ha haft alltför höga betyg i geografi :P

Efteråt blev det lite fest, "Tanz mit Roberto" vilket innebär schweiziskt dansband, lotteri, bar m.m. Jag vann en korv, haha!
Samuel och jag åkte hem vid ett-tiden, inte var man pigg inte :P

Imorse vaknade vi vid tiotiden, men gick inte upp förrän halv tolv.


Vi imorse... Fortfarande i pyjamas och ofixade ( ialla fall jag).. så kan det vara :P

Vid tolv åkte Samuel hem, och jag snabbduschade och bytte om innan jag blev upphämtad vid halv ett. Åter mot Wegenstetten, för konsert nummer två.


Publiken droppar in

Eftersom vi hade såååå himla snygga kläder så insisterade mina medmusikanter på att det var tvunget att förevigas.. Resultat:


Jag och dirigenten Valentin. (Nån mer än jag som får lite vaxkabinett-känslor av denna bild? :P)

Söndagskonserten gick även den bra, och efteråt städade vi hela gympasalen. Det innefattar att ta ned den stora luftballongen, vilket såklart kan utnyttjas på en massa olika sätt. Tillexempel fota:


Fabienne, Sandra, Beat och Fabian (och skitig kameralins? :P)

Helgen avslutades med en trerättersmiddag på ett av våra stammisställen i Wegenstetten; Gasthof Adler. Toppen! :)


Skål för oss!!

Som sagt var; en undebar helg! Synd att den redan är över.. Men, I´ll be back. Lever nämligen under hot: "Om du inte kommer tillbaka snart så..." och "Vi har årskonsert varje år i januari. Du kan väl ta ledigt från skolan och komma tillbaka nästa år? Vi betalar flyget" :)

Och för er som undrar; nej, min musikaliska karriär i Schweiz är inte över. Jag har bara hoppat in i detta band i januari, nästa vecka går jag tillbaka till Jugendband igen. Även det toppen såklart. Och många av människorna är de samma. :)





Kommentarer
Postat av: Elaine & Bengt-Olof

Jättekul att Du hade trevligt... och skönt att Du klarade "förkylningen"... Nästa januari så bokar Du plats till oss... Kram Mormor & Morfar

2010-01-25 @ 08:27:06
Postat av: christine

Hej hjärtat!!

Ser ut som om du har haft en underbar helg......Härligt!!!!!



Kram

mamma

2010-01-25 @ 11:30:00
Postat av: Bosse

Jag blir glad i sinnet när du trivs så bra!! :-)

2010-01-25 @ 16:07:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0