55 saker jag gillar

1. Att vakna och  tro att man måste gå upp men sen tittar man på klockan och inser att det är mitt i natten och man  får sova många timmar till

2. Kramar

3. Att få och skicka snigelpost

4. Fiskmåsars läte

5. Solen

6. Att bada mitt i stan mitt i natten

7. Små, små detaljer som man nästan inte lägger märke till, men som gör ens dag lite ljusare om man gör det

8. Skidåkning i Alperna

9. Riktiga, gamla WV-bussar, såkallade hippiebussar

10. Att somna i rena lakan

11. Filmen "Amelie från Montmartre"

12. Lisa Ekdahl

13. Solnedgångsmoln

14. Hängmattor

15. Att åka bil mitt i natten

16. Flygplatser (gillar dock inte att flyga)

17. Kreativitet

18. Skratt som smittar

19. När man tagit ett foto och det blev bara sådär overkligt fint att man nästan inte kan fatta att man själv tagit det

20. Att tågluffa

21. Ljuden på ett tivoli

22. Jogga i sådär hög och klar höstluft och nästan halka på gula och röda löv

23. Glass med chokladsås och godis

24. Spela piano tills man nästan får kramp i fingrarna

25. Melissa Horn

26. Små kaniner med långa öron

27. Berlin

28. Fräknar

29. Choklad

30. Att bada i en badtunna med varmt, varmt, varmt vatten en snöig vinterkväll och räkna stjärnorna

31. Att få ett SMS där det egentligen inte står något alls, men detta något är så fint så det nästan gör lite ont

32. Svartvita vykort

33. Schweizertyska; måste vara det mysigaste språket

34. Vägskyltar med roliga namn på

35. Böckerna om Mumintrollet

36. Vänner och familj såklart

37. Jazz

38. Att åka tåg

39. Att vara uppe en hel sommarnatt och sy en klänning av ett påslakan tillsammans med sin bästa vän

40. Mitt namn

41. Såna där gånger då man byter en enda blick med en vän och inser att båda tänker exakt samma sak

42. Paris

43. Maria Gripes böcker

44. När det äntligen börjar åska och regna efter flera dagars kvavt väder

45. Musik på franska

46. Små, små ulliga kattungar

47. Åka båt i Småland

48. Havet

49. Sitta i flera timmar i en park i en ny stad och bara känna hur staden är

50. Kladdkaka

51. Sitta mitt i en stor orkester, kunna sin stämma nästan utantill och tänka; "fasen vad bra vi låter!"

52. Böcker som man blir helt snurrig av, sådär så att man inte vet vilken värld som är den riktiga; den i boken eller den andra

53. Roliga Facebook-statusar

54. Blomiga kläder

55. Vinterkvällar med varm choklad, raggsockar och Norah Jones på CD-spelaren


Vad tycker ni om?

Kommentarer
Postat av: kajsa

jag tycker om dig <3

2010-07-22 @ 08:27:17
URL: http://kattblues.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0